וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות במדדים על רקע העלאת תחזית דירוג האשראי של ישראל.

18.12.2006 / 17:30

סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' העלתה את תחזית הדירוג של ישראל מיציב לחיובי.

יום המסחר אופיין בעליות שערים בבורסת תל אביב, על רקע העלאת דירוג האשראי של ישראל. סוכנות הדירוג הבינלאומית, פיץ', העלתה היום את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"יציב" ל"חיובי". תחזית חיובית זו, משקפת את השיפור בעמידותו הכלכלית של המשק הישראלי, אשר הופגנה בחודשים האחרונים, והובלטה בהתמודדותו עם מלחמת לבנון השנייה. העלאת תחזית הדירוג היטיבה עם המדדים הישראלים והביאה אותם לשיאים חדשים. רוח גבית חיובית הגיעה לקראת סיום היום, עם פתיחת המסחר בוול-סטריט, על רקע עליות שערים, ככל הנראה, בעקבות ירידת מחירי הנפט. בסיכום יומי, מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 100 עלה ב- 0.5%, מדד יתר 30 עלה ומדד תל- טק 15 עלו כל אחד ב-0.1%. מדד ת"א נדל"ן, לעומת זאת, ירד בשיעור של 1.1%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקל. כמו כן, ניכרת גם עליה במחזור המסחר הממוצע והוא הסתכם היום ב-1.4 מיליארד שקלים.
העלאת תחזית הדירוג השפיעה באופן חיובי גם על מניות הבנקים: פועלים קפצה ב-1.1% במחזור של 146 מיליון שקל, לאומי זינקה ב- 2.3% במחזור של 116 מיליון שקל ומזרחי עלתה ב- 1.9% במחזור של 38 מיליון שקל. בסך הכל, עלה מדד ת"א בנקים ב- 1.3%.
טבע זינקה היום ב- 1.5% במחזור של 76 מיליון. זאת, עקב הודעת החברה על שיווק בלעדי של גירסתה הגנרית לטבליות Wellbutrin, במינון של 300 מ"ג. החברה, חתמה היום על הסכם עם Anchen ו-IMPAX, במסגרתו, תקבל IMPAX, שותפתה של טבע, את האישורים הרגולטורים הדרושים מה – FDA, וכך תהנה מבלעדיות במשך 180 יום.
היום, הושלמה הנפקתה של מירלנד בבורסת AIM בלונדון. במסגרת ההנפקה, רכשה חברה פרטית, בבעלותו של אליעזר פישמן, 0.2% מהון המניות המונפק. כתוצאה מכך עלתה מבני תעשיה ב- 1.5%, במחזור של 5 מיליון שקלים, דרבן עלתה ב- 0.2%, במחזור של 4 מיליון שקל, ואילו כלכלית ירושלים ירדה ב- 0.6% במחזור של 10 מיליון שקל.

אזורים, חתמה על הסכם, על פיו תרכוש את רשת מלונות אקור ושרתון מוריה ישראל, תמורת 68 מיליון דולר. השלמת העסקה נקבעה לאפריל 2007, והיא מותנית, בין היתר, בקבלת אישורי הארגונים המוסמכים של החברות המתקשרות. מניית אזורים לא הושפעה באופן חד וירדה ב-0.17%.

בי.אס.פי. זינקה ב-13.3%, על רקע הודעה בנוגע לקבלת אישור מארה"ב לאחד הפטנטים העומדים בבסיס הטכנולוגיה שלה, המאפשרת ניטור ואבחון מחלות לב באוכלוסיה רחבה. הפטנט עוסק בניתוח ועיבוד אותות שמקורם בגוף האדם, מיצוי והפקת אותות בעלי משמעות קלינית ואבחונית, ויישומם בקווי המוצרים הקיימים והעתידיים של החברה.


אי.אל.די. הודיעה היום כי זכתה, ביחד עם חברת הבת SoHaR Inc במכרז של סוכנות אמריקאית ממשלתית בתחום התעופה. לאור הזכייה במכרז, תספק החברה שירותי יעוץ ומוצרי תוכנה בסך 5 מיליון דולר, לתקופה התחלתית של 3 שנים. כמו כן, החברה חתמה היום על חוזה לאספקת שירותי ייעוץ ומוצרי תוכנה, בהיקף של 4 מיליון אירו, עם חברה גדולה באירופה. בעקבות ההודעות האחרונות נסקה מניית החברה ב-28.3%.

לאור מדד נובמבר השלילי התחזקו הציפיות להורדת הריבית ביום שני הבא, והתחזקותו של השקל מול הדולר נבלמה קלות. היום עלה שערו היציג של הדולר ב- 0.4% ושערו ונקבע על 4.193 . שערו של האירו, לעומת זאת, המשיך לרדת ונחלש ב- 0.1% ונקבע על 5.492.


בשוק האג"ח נרשמה היום מגמה מעורבת. במסחר בשחרים הקצרים ניתן להבחין בעליות קלות של עד 0.1%, ככל הנראה על רקע המשך הציפיות להפחתת הריבית. מנגד, בשחרים הארוכים, חלו ירידות של עד 0.1% עקב עליית התשואות של אגרות החוב בארה"ב. זאת בדומה לצמודים, שסבלו אף הם מירידות קלות של עד 0.37%, על רקע האינפלציה הנמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully