וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה ליצור חקלאי אביב בשיתוף משקיע זר מעוניינות לרכוש את אגרקסקו לפי שווי חברה של 40 מיליון דולר

עמירם כהן

27.12.2006 / 12:05

כיום, מניות השליטה מוחזקות בידי הממשלה (50%), מועצות היצור החקלאיות (25%) ותנובה (25%)



החברה ליצוא חקלאי אביב, הודיעה כי ביחד עם משקיע זר בכוונתה להגיש לממשלה הצעת רכש לחברת אגרקסקו. זאת, על בסיס הודעת הממשלה כי בכוונתה להפריט את אגרקסקו כדי להגביר את התחרות בענף היצוא החקלאי.



יו"ר ומנכ"ל אביב, עצמון מלצר, אמר ל-TheMarker כי הצעת הרכש תוגש לממשלה בחודשים הקרובים לאחר שיתפרסם מכרז בנושא. עוד אמר מלצר, כי הערכת שווי שעשו לאגרקסקו רואי החשבון ועורכי הדין של חברת אביב הראתה שווי חברה של 40 מיליון דולר.



אגרקסקו משווקת לחו"ל כ-65% מהיצוא החקלאי (ללא פרי הדר) של ישראל וכ-30% מפרי ההדר. החברה ליצוא חקלאי אגרקסקו שחגגה בשנה שעברה 50 שנה להקמתה היא חברה מעורבת: מניות השליטה מוחזקות בידי הממשלה (50%), מועצות היצור החקלאיות (25%) ותנובה (25%). מניות ההון של אגרקסקו (כ-65%) מוחזקות בידי מועצות היצור החקלאיות והיתרה בידי הממשלה ותנובה.



מלצר אמר כי אף שלכאורה ענף היצוא החקלאי בישראל פתוח לתחרות, בפועל יש לאגרקסקו כמעט מונופול בענף. לדבריו, ההפרטה תביא לייעול היצוא ולהורדת עלויות, ובכך תאפשר ליותר חקלאים לייצא במחירים טובים יותר.



80% מהיצוא החקלאי של ישראל מיועד לאירופה, כ-8% לארה"ב, 3% למזרח הרחוק ו-9% למדינות מזרח אירופה ורוסיה. להערכת מלצר, שווקים אלו הם בעלי פוטנציאל טוב לגדול במהירות.



השותף הזר של אביב הוא חברת שיווק חקלאית גדולה בחו"ל שרוכשת תוצרת חקלאית מאביב, מאגרקסקו ומחברות יצוא חקלאיות נוספות. אביב משווקת לחו"ל את התוצרת החקלאית של למעלה מ-300 חקלאים בישראל. הפדיון השנתי של החברה הגיע בשנה האחרונה לכ-25 מיליון יורו ביצוא פרחים וכ-10 מיליון יורו ביצוא תבלינים וירקות. עיקר היצוא של אביב מיועד לאירופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully