וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב בדימוס יעקב בורובסקי נחקר בחשד שהציע עסקה להקלה בחקירות שרון

יהונתן ליס

27.12.2006 / 12:18

היחידה למניעת פשיעה כלכלית של המשטרה חוקרת את בורובסקי החשוד שהציע את העסקה בתמורה למינויו למפכ"ל



ניצב בדימוס יעקב בורובסקי נחקר היום (רביעי) ביחידה למניעת פשיעה כלכלית השוכנת בלוד בחשד שהציע עסקה להקלה בחקירת פרשיות ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, אם זה ימנה אתו למפכ"ל המשטרה. בורובסקי הודיע בעבר כי ישעה עצמו מתפקידו כיועץ למאבק בשחיתות של מבקר המדינה ברגע שיוזמן לחקירה.



החקירה - בעקבות תלונת חבר מרכז ליכוד לשעבר



ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית נגד בורובסקי התקבלה על ידי פרקליט המדינה, ערן שנדר, לפני כחודשיים. זאת בעקבות תלונתו של חבר מרכז הליכוד לשעבר, סלומון קרובי, על ניסיונותיו כביכול של בורובסקי לגייס תמיכה במינויו למפכ"ל המשטרה, בתמורה להחלפת צוות החקירה של שרון.



קרובי טען כי תיווך בין בורובסקי לעמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, כדי שישכנע את אביו למנותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. לדבריו, מפקד מרחב הצפון במשטרה באותה העת, תת-ניצב דוד סיסו, אמר לקרובי שבתמורה למינויו של בורובסקי למפכ"ל, ניתן יהיה להחליף את צוות החקירה של רה"מ שרון. לפי עדותו של קרובי, סיסו אמר זאת בזמן שבורובסקי נכח בחדר. סיסו ובורובסקי הכחישו לחלוטין את הטענות.



מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, החליט למדר את עצמו מהחקירה הפלילית בעניינו של בורובסקי ולא לקבל ממנה פרטים. קראדי הודיע לפרקליט המדינה עם קבלת ההודעה על פתיחת החקירה כי "לאור הנסיבות המיוחדות של חקירה רגישה זו", החליט "שלא לקבל עדכונים על פרטי החקירה והתפתחותה עד לסיומה". בין קראדי לבורובסקי שוררת מתיחות רבה, לאחר שבוועדת זיילר נידונו טענות קשות, שיוחסו לבורובסקי, בדבר מעורבות קראדי בקידום מינויים בעידוד גורמים פליליים ופוליטיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully