וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי אריסון מבצרת את הבעלות בפועלים

רם דגן

27.12.2006 / 12:44

אשתו השנייה של טד אריסון העבירה לשרי אריסון את מניותיה שמוערכות בכ-1.5 מיליארד שקל במתנה

שרי אריסון ממשיכה לבצר את השליטה המוחלטת שלה בבנק הפועלים. הבנק דיווח הבוקר כי שרי אריסון השתלטה גם על אריסון אחזקות, דרכה היא מחזיקה בין היתר במניות הפועלים. לאחר קבלת המניות של אשתו השנייה של טד אריסון, לין (מרלין) אריסון, תחזיק שרי אריסון ב-75% ממניות אריסון אחזקות. המשמעות היא כי שרי אריסון תשלוט באופן בלעדי בחברה ששולטת בבנק הפועלים.

כיום, מחזיקה אריסון אחזקות בכ-57% ממניות גרעין השליטה בבנק. אם יאשר בנק ישראל לחברה לרכוש גם מניות השותפים האמריקאים, תחזיק אריסון אחזקות בלמעלה מ-75% ממניות גרעין השליטה בבנק, מה שיקנה לחברה שליטה בלעדית בפועלים. שליטה בלעדית של שרי אריסון באריסון אחזקות עצמה מבצרת באופן סופי ומוחלט את השליטה שלה בבנק הגדול בישראל. בשלב זה, אישר בנק ישראל לשרי אריסון לקבל את המניות של לין אריסון באריסון אחזקות.

בטרם העברת המניות, החזיקה שרי אריסון בכ-50% מהמניות של אריסון אחזקות. בתחילת השנה, רכשה שרי אריסון גם את חלקו של יו"ר הפועלים, שלמה נחמה, באריסון אחזקות (כ-17%). כעת, השותף היחיד שלה באריסון אחזקות הוא אחיה, מיקי אריסון, שמחזיק בכ-25% ממניות החברה.

שתי האחזקות העיקריות של אריסון אחזקות הן 16.5% ממניות בנק הפועלים (מהן כ-11.5% מניות גרעין השליטה בבנק) ו-35.5% ממניות . שווי החברה מוערך בכ-5 מיליארד שקל, כך ששווי המניות שקבלה שרי אריסון מלין אריסון מוערך בכ-1.5 מיליארד שקל.

גורמים המקורבים למשפחה אמרו היום כי המניות ניתנו לשרי ללא תמורה. משפחת אריסון מחזיקה במניות אריסון אחזקות באמצעות נאמנויות. עד כה, החזיקה שרי אריסון 40% ממניות המשפחה באריסון אחזקות (כ-35% ממניות אריסון אחזקות) באמצעות קרן בשם Eternity holdings כאשר לין אריסון החזיקה 30% נוספים (כ-25% ממניות אריסון אחזקות) באמצעות קרן Artfare Irrevocable. בדיווח לבורסה שפירסם היום בנק הפועלים, נאמר כי הקרן שהנהנית העיקרית שלה היא לין אריסון, חילקה את המניות לקרן שהנהנית העיקרית ממנה היא שרי אריסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully