וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים נרשמות ביום הראשון למסחר לאחר חופשת חג המולד; לונדון עולה ב-0.8%

טלי גולדשטיין

27.12.2006 / 12:56

מניית רשת המלונות אינטרקונטיננטל עולה ב- 4.8% על רקע הערכות כי תקבל הצעת רכש



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה, ביום הראשון למסחר לאחר חופשת חג המולד, על רקע הנפילה במחירי הנפט והערכות כי שיעורי הריבית בארה"ב יירדו. לונדון עולה ב-0.8%; פרנקפורט מוסיפה 1.3%; פאריס רושמת עלייה של % 1.1.



המניות האמריקאיות רשמו עליות אתמול, לאחר שחברת מאסטרקארד פירסמה נתונים המראים כי שיעור המכירות הקמעונאיות בין חג ההודיה לחג המולד היה הנמוך בארבע השנים האחרונות. הדו"ח עורר הערכות כי הפדרל רזרב יוריד את הריבית, על מנת לעודד הוצאות צרכנים.



מחיר הנפט נפל אתמול בניו יורק ביותר מ-2% - הנפילה היומית החדה ביותר זה שישה שבועות - בעקבות תחזיות לירידה בביקוש לנפט להסקה בארה"ב, על רקע מזג אוויר חם מהרגיל בעונה. מחיר הגז הטבעי, המשמש אף הוא לחימום בתים בארה"ב, נפל בקרוב ל-8%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 61.1 דולר לחבית, ירידה של 1.31 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-16 בנובמבר. מחיר החוזים נסחר כעת כמעט ללא שינוי במסחר האלקטרוני לפני הפתיחה.



מגזר האנרגיה רושם עליות. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה (סימול BP.L), רושמת עלייה של 0.7%; טוטאל (סימול FP.PA) עולה ב-1.1%; רויאל דאץ'-של (סימול SHELL.L) מטפסת ב-0.74%.



מגזר הטכנולגיה מתאפיין במגמה חיובית הבוקר. סאפ, יצרנית התוכנות לניהול עסקים הגדולה בעולם (סימול SAP.DE ), עולה ב-1.5%. ASML, יצרנית השבבים הגדולה באירופה (סימול ASML.AS), רושמת עלייה של 2.5%. אינפניון, (סימול IFX.DE), מטפסת ב-1.4%. חברות הטכנולוגיה מסתמכות על הצמיחה הכלכלית בכדי לתחזק את המכירות.



מגזר המכוניות רושם עליות גם הוא. דיימלר קרייזלר הגרמנית (סימול DCX.DE) עולה ב-1.8%; רנו (סימול RNO.PA ) מוסיפה 2.1% וב.מ.וו רושמת עלייה של 2.2%.



אדידס, חברת ביגוד הספורט (סימול ADS.L), עולה ב-1.2%, לאחר שמנכ"ל החברה הרברט היינר העריך כי מכירות נעלי ההתעמלות ריבוק יעלו בשנה הבאה.



רשת המלונות אינטרקונטיננטל (סימול IHG) רושמת עלייה - זה היום השני ברציפות - של 4.8%, על רקע הערכות כי תקבל הצעת רכש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully