וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת סאטקום וסקיוויז'ן מנהלות שיחות לקראת מיזוג

ערן גבאי

27.12.2006 / 13:28

החברות כבר ניהלו שיחות ביניהן במהלך 2006, אך הם לא הבשילו לכדי עסקה

חברת גילת סאטקום, מקבוצת וורלדגרופ שבשליטת צביקה בארינבוים, וחברת סקיוויז'ן (SkyVision) מקבוצת ים קום הולדינגס, מנהלות משא ומתן לקראת מיזוג - כך נודע ל-TheMarker. ככל הידוע, על אף שמחזור העסקים של סקיוויז'ן מוערך בפחות מ-15 מיליון דולר, בעוד המחזור של גילת סאטקום נאמד בכ-35 מיליון דולר - מתנהלות השיחות מתוך כוונה שבעלי המניות בסקיוויז'ן יחזיקו בשליטה בחברה המשותפת. בסאטקום ובסקיוויז'ן סירבו להגיב לידיעה.

גילת סאטקום היא הפעילות העיקרית של סאטקום מערכות והיא עוסקת במתן שירותי תקשורת מקומית ובינלאומית, המבוססת בעיקר על תקשורת לוויינית. מניית החברה נחתכה השנה ביותר מחצי והיא נסחרת כיום לפי שווי חברה הנמוך מ-15 מיליון דולר. בעבר, מיד לאחר ההנפקה של גילת סאטקום באוגוסט 2005, מונה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לנשיא החברה, אך הוא פרש כעבור חצי שנה בלבד.

החברות כבר ניהלו שיחות ביניהן במהלך 2006, אז דובר על כך שסאטקום תרכוש את סקיוויז'ן. אלא שהשיחות לא הבשילו לכדי עסקה. מאז, כפי שדווח ב-Themarker, גייסה סקיוויז'ן הון נוסף מבעלים פרטיים, כששי ליבנת, בנו של אברהם ליבנת מקבוצת השליטה באי.די.בי, רכש את השליטה בחברה (קרוב ל-60% מהמניות, עם אופציה להגדיל את האחזקה בחברה לכ-75%), תמורת כ-4 מיליון דולר. ליבנת ביצע את הרכישה יחד עם אילן פדלון ואמיר אדלר, באמצעות חברת ים קום הולדינגס מקבוצת זואי.

מאז הרכישה של סקיוויז'ן, הוחלט לבדוק בשנית את האפשרות להשלים מיזוג עם חברת סאטקום, מתוך כוונה לרכוש בכך יתרון לגודל, כשהפריסה הגיאוגרפית של סקיוויז'ן מתמקדת בעיקר באפריקה ובמזרח אירופה, בעוד הפריסה של סאטקום גדולה בהרבה. היתרון לגודל מתחייב בשל העובדה שספקי אינטרנט וחברות טלקומוניקציה מהססים לאמץ פתרונות תקשורת מבוססי לוויין, בשל מחירי הלוויין הגבוהים יחסית.

סקיוויז'ן (SkyVision), המספקת פתרונות קישוריות בפס רחב לווייני, חתמה לאחרונה על עסקה לאספקת קישוריות לוויינית לאינטרנט, לחברת התעופה הניגרית Arik Air, תמורת כ-3 מיליון דולר על פני שלוש שנים. עסקה זו מצטרפת לעסקה קודמת עם טלקום אוגנדה, בהיקף מוערך של כ-9 מיליון שקל על פני שלוש שנים, שאיפשרה לחברה להגיע לנתח שוק של 40% באוגנדה.

סקיוויז'ן רשומה בברמודה ופועלת מישראל. היא הוקמה לפני כחמש שנים ומתמחה בקישוריות אינטרנט באמצעות לוויינים וסיבים אופטיים. סקיוויז'ן בוחנת אפשרות לפעול גם בישראל, והיא אף פתחה סניף באטלנטה, במטרה לעשות שימוש נרחב יותר בלוויין אסטרה, ולהגדיל את תחום הכיסוי שלה גם לדרום אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully