וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טי.אר.די - עכשיו החקירה

אסף רותם

27.12.2006 / 13:56

בעלי השליטה נחקרו על ידי רשות ני"ע בחשד שהסתירו פרטי ההשקעה וההפסדים מהמשקיעים

התפתחות נוספת בפרשת טי.אר.די, חברת ציוד השיניים שהפסידה את מרבית הונה העצמי בעסקות אופציות על הדולר ועל מדד המעו"ף.

שופט בית משפט השלום בתל אביב, אביחי דורון, שיחרר אמש בערבות את בעלי השליטה בחברת טי.אר.די, צבי דוידוביץ' וישראל רמות. השניים נחקרו על ידי הרשות בחשד שידעו על האפיקים הספקולטיוויים בהם הושקעה תמורת ההנפקה, ידעו על ההפסדים החדים שנוצרו בתיק - והסתירו פרטים אלה מציבור המשקיעים. בכך, הפרו את חובות הדיווח המוטלות עליהם בחוק ניירות ערך.

לפי החשד, החשודים הסתירו מציבור המשקיעים את העובדה כי רובם של כספי ההנפקה, בסך כולל של 39 מליון שקל, מושקעים באפיקים ספקולטיוויים. לכאורה, החשודים הסתירו מציבור המשקיעים את תנאיהם וטיבם של המכשירים הפיננסיים - אופציות ונגזרים, בהם הושקעו כספי החברה, ובכך הסתירו מציבור המשקיעים את הסיכון אליו חשופה החברה בגין אפיקי ההשקעה אליה נכנסה.

החשודים הסתירו מציבור המשקיעים את הגידול שחל במהלך חודש ספטמבר 2006 בהיקף ההשקעה באפיקים ספקולטיוויים - פעולה שהגדילה עוד יותר את הסיכון אליו היתה חשופה החברה. לבסוף, הם הסתירו לכאורה מציבור המשקיעים את הפסדי העתק שנגרמו לה כתוצאה מההשקעות הספקולטיוויות אליהן הכניסו את כספי החברה. מדובר בהשקעות שבמסגרתן הפסידה החברה יותר מ-60% מתמורת ההנפקה (שהתקיימה כבר לפני מספר חודשים) - הפסדים אשר גרמו בפועל למחיקת ההון העצמי של החברה.

דוידוביץ' ורמות חשודים בהכללת פרטים מטעים בדו"חות במטרה להטעות משקיע סביר - עבירות לפי סעיף 53(א)(4) לחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, עבירות שהעונש הקבוע בצידן עומד על 3 שנות מאסר וקנס משמעותי.

פרשת טי.אר.די התפוצצה בשבוע שעבר כאשר רשות ניירות ערך גילתה שהפסדים של יותר מ-21 מיליון שקל, שנגרמו לחברה כתוצאה מהשקעות פיננסיות שלא דווחו לציבור. הרשות חייבה את החברה לדווח עליהם לאלתר. מניית החברה קרסה ב-66% מאז, אולם אמש התאוששה בכ-13% על רקע התאוששות הדולר, שעוזרת לחברה לקזז את הפסדיה משום שהפוזיציה הפיננסית מעולם לא נסגרה.

הרשות פתחה בחקירה שהפכה אתמול לגלויה, שעה שדוידוביץ' ורמות שוחררו בתנאים מגבילים: צו איסור יציאה מהארץ, הפקדת דרכון, איסור יצירת קשר עם המעורבים בפרשה והפקדת ערבות בנקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully