וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל הכפילה את שווייה מתחילת השנה; אי.בי.אי: "החברה תכה את המדד גם ב-2007"

נתן שבע

27.12.2006 / 14:33

בכלל פיננסים מתקשים לנקוב במחיר יעד למניה ומעלים המלצתם ל"תשואת שוק"



מניית הכפילה את שווייה מתחילת השנה, לשווי של 15 מיליארד שקל, ובינתיים החלו חלק מהאנליסטים להוריד את ההמלצה למניה. עם זאת, באי.בי. אי סבורים כי לא מדובר בסוף מהלך העליות ומתחילים לסקר את המניה בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 340 שקל - 12% מעל שווייה של המניה בשוק.



העבודה של אי.בי.אי פורסמה אתמול והיא זו שאחראית כנראה לזינוק של 6% במניה ביומיים האחרונים. "גם בשנה הבאה צפויה אפריקה להכות את המדדים. המניה מתמחרת כיום בעיקר את הנכסים ופחות את העתיד", מציין האנליסט יובל זעירא. לדבריו, החברה ערוכה כיום לביצוע קפיצת מדרגה והשקעות גדולות נוספות ב-2007.



"אפריקה ממוקמת כיום בעמדה נוחה לבצע קפיצת מדרגה נוספת ולהרחיב את השקעותיה משמעותית ברוסיה, במזרח הרחוק ובמזרח אירופה", כותב זעירא. הוא לא שוכח להחמיא גם לבעלי החברה: "היכולות הביצועייות והמימוניות המצויות באפריקה היום והרוח הגבית שהיא מקבלת מהבעלים, צפויות לאפשר לחברה להמשיך לצמוח בשנים הקרובות".



את היכולות של אפריקה תולה זעירא בנדל"ן ברוסיה, שמהווה בעצם 40% מהשווי של החברה. "כיום רוסיה נראית טוב מבעבר. עליית מחירי האנרגיה והמחצבים משפרת את רמת החיים של האזרחים שם, יוצרת ביקושים לנדל"ן ומביאה משקיעים זרים", מציין זעירא.



יחד עם זאת, זעירא מדגיש כי בהשקעה ברוסיה טמון גם סיכון. לדבריו, רוסיה אינה ידועה ביציבות השילטונית שלה ובביצוע רפורמות נדרשות. בנוסף מציין זעירא את החשש מפני עליית הריבית בעולם, אשר מקשה על ביצוע עסקות, וכן תרחיש נוסף של האטה או מיתון בארה"ב - שיוריד את שווי הנכסים של החברה.



בניגוד לא,בי,אי, בכלל פיננסים העלו את המלצתם למניה מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק" ולא נקבו במחיר יעד. "את השווי הנכסי של החברה העריכו במחיר של 265 שקל למניה - 13% פחות ממחירה בשוק). שווי זה לא כולל פרמיה שמעונקת בדרך כלל לחברות נדל"ן בגין היכולות הניהוליות והשבחת הנכסים.



בכלל פיננסים מציינים כי המחיר הבוקר מייצג פרמיה של 27% על המחיר בשוק ומשאירים למשקיעים להעריך לבד את הפרמיה הראויה ביחס לשווי הפעילות הנוכחית ברוסיה ובארה"ב. "הערכת הפרמיה היא משימה בעייתית, עקב דפוסי פעילות יחודיים לשוק הרוסי המהווים הזדמנות מחד וסיכון מאידך", כותבים בכלל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully