וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההשקעות האיסלנדית FL רכשה 5.98% ממניות AMR - החברה האם של אמריקן איירליינס

סוכנויות הידיעות

27.12.2006 / 15:59

AMR היא חברת התעופה הגדולה בעולם במונחי נוסעים; FL מחזיקה גם ב-23% מחברת התעופה הפינית



חברת ההשקעות האיסלנדית FL רכשה נתח של 5.98% ב-AMR, החברה האם של חברת התעופה אמריקן איירליינס. הרכישה הפכה את FL למחזיקת המניות השלישית בגודלה ב-AMR.



החברה האיסלנדית מחזיקה ב-23% מחברת התעופה הפינית פינאייר, וביצעה שורה של רכישות בתעשיית התעופה. החברה מסרה כי היא בונה מזה זמן מה את נתחה ב-AMR, חברת התעופה הגדולה בעולם במונחי נוסעים, והשקיעה בכך יותר מ-400 מיליון דולר עד כה.



תעשיית התעופה האמריקאית נמצאת בעיצומו של תהליך התאוששות לאחר שנים של הפסדים שנבעו מביקוש חלש עקב התקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. הגידול בביקוש וכן הוצאת דגמי מטוסים מסוימים משירות עזרו לחברות להעלות את מחירי הכרטיסים ולדווח על רווחים ברבעונים האחרונים.



FL מתייחסת לרכישת הנתח ב-AMR כאל השקעה כלכלית. FL השולטת בחברת התעופה לטיסות מוזלות, סטרלינג איירליינס, היתה בעבר הבעלים הבלעדיים של איסלנדאייר.



דלתא איירליינס, חברת התעופה האמריקאית פושטת הרגל, דחתה בשבוע שעבר את הצעת הרכש של חברת US איירוויס - בסך 8.38 מיליארד דולר.



חברות תעופה הנתונות בהליכי פשיטת רגל מהוות יעד מפתה למיזוגים, שכן תחת הגנת בית המשפט לפשיטות רגל יש לחברות מרחב רב יותר לארגון מחדש של פעילותן, כולל ביטול הסכמי שכר עם עובדים וביטול חוזים עם ספקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully