וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ממשלת סין: המדינה עשויה להשתמש בעתודות המט"ח העומדות לרשותה על מנת להרחיב את מקורות האנרגיה שלה

סוכנויות הידיעות

27.12.2006 / 16:28

עתודות המט"ח של סין חצו בנובמבר את רף הטריליון דולר - סכום שיא שבו החזיקה מדינה אי פעם



סין רמזה היום כי היא עשויה להשתמש בעתודות המט"ח העומדות לרשותה על מנת להרחיב את מקורות האנרגיה שלה. סגן ראש הממשלה, זנג פייאן, אמר כי סין צריכה לזרז את חיפושיה אחר מקורות נפט וגז טבעי חדשים.



עתודות מטבע החוץ של סין חצו בנובמבר את רף הטריליון דולר - סכום שיא של מטבע זר שבו החזיקה מדינה בודדת אי פעם. עתודות המט"ח של סין צומחות באחרונה בקצב של 18 מיליארד דולר מדי חודש, הודות לעודף העצום במאזן הסחר של סין. את העודף במאזן הסחר מתדלק בין השאר שער היואן, המקובע לדולר, ומותיר אותו חלש באופן מלאכותי מול הדולר.



סין נלהבת להבטיח לעצמה מלאי של נפט, פחם וחומרי גלם אחרים, בכדי לשמור על השגשוג הכלכלי. בייג'ינג אירחה השנה מפגש פסגה של מנהיגים מאפריקה, בו נערך דיון על ניצול משאביה הטבעיים של אפריקה תמורת השקעות סיניות בדרכים ובפסי רכבת באפריקה.



הערותיו של זנג הגיעו בעקבות דיווח חברת זיקוק הנפט הממשלתית הסינית, סינופק, על כך שממשלת סין העניקה לה פיצוי של 5 מיליארד יואן (64 מיליון דולר) על הפסדים. סינופק, חברת זיקוק הנפט הגדולה באסיה, הפסידה 12.58 מיליארד יואן במהלך הרבעון השלישי של 2006. זאת, לעומת הפסד של 6.6 מיליארד יואן בתקופה המקבילה. לטענת אנליסטים, ההפסד המפתיע נבע מסירובה של סין לאפשר עליית מחירים בשוק הדיזל והבנזין המקומי, בהתאמה לעלייתם בשווקים הבינלאומיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully