וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוינטר הציעה לרכוש את מתחרתה סקיילוק תמורת כ-10 מיליון שקל

עומרי כהן

27.12.2006 / 18:20

ההצעה טרם נענתה; סקיילוק, שהוקמה ב-1998, נמצאת בבעלותה של חברת רב בריח



חברת טלוקיישן הגישה באחרונה הצעה לרכישת מתחרתה הקטנה סקיילוק, מקבוצת רב בריח, תמורת כ-10 מיליון שקל. ל-TheMarker נודע כי הצעת הרכישה טרם נענתה בידי בעלי רב בריח.



פוינטר מספקת בישראל שירותי גרירה ואיתור כלי רכב, ומתחרתה הגדולה בשוק האיתור המקומי היא שבשליטת משפחת שירצקי. סקיילוק, שהוקמה ב-1998 בידי קבוצת רב בריח וקרויה גם רב בריח איתור לוויני, מתחרה גם היא בשוק זה, אולם מאז ייסודה התקשתה להתרומם. בעוד איתוראן ופוינטר פונות לשוק הרכב הראשוני, כלומר לשוק מכירות הרכבים החדשים, ניסתה סקיילוק את מזלה במכירת מערכות איתור בשוק המשני, כלומר בשוק הרכבים המשומשים. מספר מנויי החברה בישראל נמוך כיום בכמעט פי 7 ממספר המנויים של פוינטר.



לפני יותר מחצי שנה ניסה גם איש העסקים שלמה שמלצר להשתלט על סקיילוק דרך חברת הליסינג הגדולה בישראל שבשליטתו, ניו-קופל. במטרה לנסות ולהרחיב את פעילותה לשווקים משלימים לשוק בליסינג, חתמה ניו-קופל בסוף מאי על עסקה לרכישת 60% מסקיילוק וחברה בת נוספת בקבוצה, רדיומארט, תמורת 12 מיליון שקל. כחודשיים לאחר מכן דיווחה ניו-קופל לבורסה על ביטול העסקה, מאחר ולא התמלאו התנאים המתלים לביצועה.



בשבוע שעבר דיווחה פוינטר כי היא מצפה לסיים את 2006 עם הכנסות של 41.3-42.1 מיליון דולר, אשר ישקפו צמיחה שנתית של עד 14%. הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 5.2-4.8 מיליון דולר - גבוה באופן משמעותי מהתחזית הקודמת לרווח תפעולי של 3.5 מיליון דולר, וגידול של עד פי 4.4 לעומת הרווח ב-2005 - 959 אלף דולר.



על פי התחזית הראשונה לשנה הבאה, הצמיחה צפויה להימשך, אך בשיעור מעט נמוך יותר, של עד 13%, להכנסות של 47.5-46 מיליון דולר. הרווח התפעולי צפוי לגדול בכ-7.5% ל-5.6-4.5 מיליון דולר. כמו-כן, ציינה אז החברה כי בכוונה להתרחב בשנה הקרובה באמצעות רכישות.



על רקע השיפור בפעילות החברה, זינקה מניית פוינטר בכ-62% מתחילת השנה למחיר של 11.1 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-35 מיליון דולר. באחרונה השלימה פוינטר רישום כפול בבורסה בת"א, ומאז נסחרות מניותיה הן בנאסד"ק והן באחד העם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully