וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע כתום בחברת החשמל: הביקוש לחשמל עלול לעבור את גבול יכולת הייצור שלה

שרון קדמי

27.12.2006 / 18:42

עקב גל הקור, עתודות החשמל של חברת החשמל נמוכות ביותר



חברת החשמל הודיעה בשעה האחרונה כי עתודות ייצור החשמל בשעות אלו נמוכות ביותר. החברה צופה שהביקוש לחשמל יוסיף ויעלה עוד, בעיקר בין השעות 17:30 ל-21:30, בעקבות גל הקור הפוקד את הארץ מאתמול.

מחברת החשמל נמסר כי החברה הכינה את כל יחידות הייצור שלה לקראת החורף וכולן ערוכות וזמינות לייצור חשמל ולמתן מענה לביקושים. יכולת הייצור הזמינה של חברת החשמל בשעות אלו עומדת על כ-9,600 מגהווט בלבד, בעוד הצפי לביקושים לחשמל בשעות הערב עומד על כ-9,400-9,500 מגהווט.



בהודעה שפירסמה חברת החשמל צוין, כי אחת הדרכים המקובלות בעולם הרחב לשמירה על מערכת חשמל יציבה, כאשר יכולת הייצור קרובה מאוד להיקפי הביקוש, היא באמצעות שימוש נבון בחשמל מצד הציבור. לכן, מבקשת חברת החשמל מהציבור להיערך בהתאם ולעקוב אחר הודעותיה.



"כדי שלא להגיע למצב של חוסר בחשמל, חברת החשמל מבקשת מהציבור להסיט את השימוש במכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה, משעות שיא הביקוש, כלומר מעתה ועד לאחר השעה 22:00 לשעות הבוקר המוקדמות או לשעות הלילה המאוחרות. מדובר במדיח כלים, מכונת כביסה, תנור אפייה, כיריים חשמליים, דוד חשמלי, שואב אבק וכדומה. כמו כן, מומלץ לכוון את טמפרטורת המזגן ל-20-18 מעלות (חורף). מומלץ להכין סוללות, תאורת חירום וגיבוי למכשירים רגישים ולמכשירים רפואיים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully