וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: לונדון עלתה ב-0.9%; פרנקפורט ופאריס עלו ב-1.6%

רונן סרברניק

27.12.2006 / 20:31

מגזר המכוניות רשם עליות: דיימלר קרייזלר עלתה ב-1.8%; רנו הוסיפה 3%; חברת הנפט BP עלתה ב-0.5%



עליות שערים נרשמו בבורסות אירופה, ביום הראשון למסחר לאחר חופשת חג המולד, על רקע הנפילה במחירי הנפט והערכות כי שיעורי הריבית בארה"ב יירדו. לונדון עלתה ב-0.9%; פרנקפורט הוסיפה 1.6%; פאריס רשמה עלייה של % 1.6 גם היא.



המניות האמריקאיות רשמו עליות אתמול, לאחר שחברת מאסטרקארד פירסמה נתונים המראים כי שיעור המכירות הקמעונאיות בין חג ההודיה לחג המולד היה הנמוך בארבע השנים האחרונות. הדו"ח עורר הערכות כי הפדרל רזרב יוריד את הריבית, על מנת לעודד הוצאות צרכנים.



מחיר הנפט נפל אתמול בניו יורק ביותר מ-2% - הנפילה היומית החדה ביותר זה שישה שבועות - בעקבות תחזיות לירידה בביקוש לנפט להסקה בארה"ב, על רקע מזג אוויר חם מהרגיל בעונה. מחיר הגז הטבעי, המשמש אף הוא לחימום בתים בארה"ב, נפל בקרוב ל-8%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 61.1 דולר לחבית, ירידה של 1.31 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק - הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-16 בנובמבר. מחיר החוזים נסחר כעת כמעט ללא שינוי.



מגזר האנרגיה רשם עליות. BP, חברת הנפט הגדולה באירופה (סימול BP.L), רשמה עלייה של 0.5%; טוטאל (סימול FP.PA) עלתה ב-2.1%; רויאל דאץ'/של טיפסה ב-0.8%.



מגזר הטכנולגיה התאפיין במגמה חיובית. סאפ, יצרנית התוכנות לניהול עסקים הגדולה בעולם (סימול SAP.DE ), עלתה ב-1.6%. ASML, יצרנית השבבים הגדולה באירופה (סימול ASML.AS), רשמה עלייה של 2.7%. אינפיניון, (סימול IFX.DE), טיפסה ב-1.1%. חברות הטכנולוגיה מסתמכות על הצמיחה הכלכלית בכדי לתחזק את המכירות.



מגזר המכוניות רשם עליות גם כן. דיימלר קרייזלר הגרמנית (סימול DCX.DE) עלתה ב-1.8%; רנו (סימול RNO.PA ) הוסיפה 3% וב.מ.וו רשמה עלייה של 2.1%.



אדידס, חברת ביגוד הספורט (סימול ADSG.F), עלתה ב-0.7%, לאחר שמנכ"ל החברה הרברט היינר העריך כי מכירות נעלי ההתעמלות ריבוק יעלו בשנה הבאה.



רשת המלונות אינטרקונטיננטל (סימול IHG) נסגרה בירידה של 3.2% לאחר שאתמול עלתה בכ-5%, על רקע הערכות כי תקבל הצעת רכש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully