וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SEC אישר חוק המאפשר לחברות רבות לדווח רק על חלק מסכומי התשלומים לבכיריהן

רונן סרברניק

27.12.2006 / 22:18

בהתאם לחוק, אם החברה מעניקה אופציות של 15 מ' ד', רק כ-3 מ' ד' מהסכום נרשמים בדו"חות באותה השנה



רשות ניירות הערך בארה"ב (SEC), בצעד שהתקבל ביום העסקים האחרון לפני חג המולד, החליטה להפוך החלטה קודמת מחודש יולי ואימצה חוק אשר מאפשר לחברות רבות לדווח רק על חלק מסכומי התשלומים לבכיריהן.



השינוי בדרך בה מחושבים מענקי אופציות והדרך בה הן נרשמות בדו"חות מהווה ניצחון לאמריקה התאגידית ותבוסה למשקיעים המוסדיים אשר תמכו בחוק המקורי שקיבל ה-SEC.



"זוהי מתנת חג לאמריקה התאגידית", אמרה אן יארגר, מנהלת המועצה למשקיעים מוסדיים ל"ניו יורק טיימס".



כריסטופר קוקס, יו"ר ה-SEC, אמר אתמול שהוא מתייחס להחלטה באופן "טכני בעיקר". כאשר החוק התקבל בחודש יולי טען קוקס שחוק זה יאפשר לבעלי המניות "לקבל החלטות באופן טוב יותר בנוגע לאופן בו מפצים את הגברים והנשים אשר מנהלים את החברות".



החוק החדש משנה את האופן בו מחושבים מענקי האופציות בדו"חות החברה. בהתאם לחוק הקודם, אם החברה מעניקה לבכיר מענק אופציות של 15 מיליון דולר, כל הסכום מופיע בדו"חות החברה. בהתאם לחוק החדש, אשר נכנס מיד לתוקף, אם החברה נותנת מענק אופציות של 15 מיליון דולר, רק כ-3 מיליון דולר מהסכום נרשמים בדו"חות החברה באותה השנה ויתרת הסכום נכנסת בהדרגה לדו"חות במשך מספר שנים.



במקרים מסוימים לא ירשם מענק האופציות כלל בשנה הראשונה, גם אם מענק זה עשוי להפוך את הבכיר לבעל התמלוגים הגבוהים ביותר בחברה.



בראיון שהתנהל אתמול, אמר קוקס ל"ניו יורק טיימס" שמטרת החוק החדש נועדה ליצור התאמה בין חוקי חשבונאות שונים. עם זאת, ה-SEC מסר בחודש יולי כי החוק הקודם הוא שיעניק התאמה גבוהה יותר עם שאר חוקי החשבונאות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully