וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות על רקע הפקיעה השלילית

אסף רותם

28.12.2006 / 18:00

המעו"ף ירד השבוע בכ-2%. שטראוס צנחה בכ-11% השבוע. סקיילקס טיפסה -1.1%

הבורסה בתל אביב פתחה את המסחר הבוקר בירידות, על רקע פקיעה שלילית. האופציות על מדד המעו"ף פקעו ברמה ברמה של 927.76 נקודות - ירידה של 0.8% משער הבסיס הבוקר ובמחזור גדול של כ-1.63 מיליארד שקל. הפקיעה השלילית הכתיבה היום את המגמה הכללית, ומדד המעו"ף ננעל בירידה של 0.7% ל-928 נקודות. גם מדד תל אביב 100 נסוג ב-0.7% ל-925 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-3 מיליארד שקל.

בסיכום השבוע, איבד מדד המעו"ף כ-2%, בעוד מדד ת"א 100 איבד כ-2.3%. מדד הנדל"ן איבד כ-2.7% והשלים נפילה של 5.6% בשלושה שבועות. עם זאת, רגע לפני שהסיכום השנתי הופך רשמי, יכולים המשקיעים בבורסה לסמן וי על שנה מוצלחת, בה טיפס מדד המעו"ף כ-13%, בעיקר הודות למניות כי"ל ואפריקה ישראל.


בסך הכל, מעריכים פעילים בשוק בימים האחרונים, כי לא צפויים שינויים של ממש במדדים בימים הקרובים, כאשר הפעילים יהיו עסוקים בעיקר בחישוב התשואות והבונוסים השנתיים שיקבלו. גם המשקיעים הזרים יצאו ברובם לחופשת סוף השנה, ויחזרו לפעילות בשבוע הבא.

חלק מהמניות הדואליות פתחו בפערים שליליים, ונסחרו בירידות כתוצאה מכך. בפרט בלטו טבע, שאיבדה 1.6% למרות פער שלילי של 0.3%, ואלווריון, שזינקה אתמול בתל אביב בכמעט 6% על רקע עסקה חדשה בהודו - פתחה בפער שלילי של כ-2% אולם איבדה כ-3.6%.

מניות הבנקים המשיכו לרכז את מרבית העניין. היום נפלה מניית לאומי ב-1.1% לאחר שאתמול התממשה בכ-1.5% מעליות של כ-2.5% שרשמה בימים שקדמו, על רקע הודעת הבנק כי יחלק דיווידנד בהיקף של 2.5 מיליארד שקל.

מנגד, כי"ל הוסיפה כ-0.1%, אך לא הצליחה להתאושש מירידה מצטברת של כ-1.3% שרשמה בשבוע האחרון. אפריקה ישראל נסחרה ללא שינוי למרות המגמה השלילית ולמרות שהשלימה זינוק של 7% ביומיים שקדמו לכך.

שטראוס-עלית נפלה ב-3.7% והשלימה צניחה שבועית של 11.2%, בין השאר על רקע הורדת המלצה מצד בית ההשקעות אי.בי.אי, מ"קנייה" ל"נייטרלי". זאת, לאחר שהמניה כמעט הדביקה את מחיר היעד שקבעו לה בעבר באי.בי.אי - 50 שקל. עוד ציינו בסקירה, כי ההסכם של טרה עם חברת מולר עתיד להחזיר את טרה לשוק החלב ולהוסיף מתחרה נוספת לשטראוס.

דסק"ש מקבוצת אי.די.בי איבדה כ-0.9% למרות הידיעה כי היא מתכוונת להרחיב את עסקי הסלולר בארץ. דסק"ש שרכשה השנה את סלקום, מנהלת מגעים לרכישת מירס תמורת כ300-250 מיליון דולר.

סקיילקס, אשר נרכשה לא מזמן על ידי מפעלים פטרוכימיים שבשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, הוסיפה כ-1.1%, לאחר שהודיעה רשמית כי תתמודד במכרז על בתי הזיקוק בחיפה. סקיילקס תחבור לחברה זרה לצורך כך, אולם לא פירטה את שמה של חברה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully