וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מפעיל לחצים על בזק להקדים היערכותה לבדיקות יישום ניידות המספרים

ערן גבאי

28.12.2006 / 10:21

פרטנר וסלקום הכריזו השבוע כי הן מוכנות לשלב הבדיקות



משרד התקשורת מתכוון לנצל את ההודעות של פרטנר וסלקום השבוע, כי הן מוכנות להתחלת שלב הבדיקות ליישום תוכנית ניידות המספרים, בכדי להקדים את המועד ליישום התוכנית. למרות שגורמים בכירים בענף אינם מאמינים שחברות הסלולר הגדולות כבר מוכנות לשלב הבדיקות, כפי שהצהירו, במשרד התקשורת עשויים להעמיד את הנושא לבחינה בקרוב, ולדרוש מהן להתחיל בבדיקות.



במקביל, מפעיל המשרד לחצים כבדים על בזק כדי שתקדים את היערכותה לשלב הבדיקות, ובכך תקצר את המועד שבו ניתן יהיה ליישם את התוכנית. תוכנית ניידות המספרים מיועדת לאפשר מעבר של מנויי תקשורת בין מפעילים תוך שמירת מספר הטלפון האישי.



ממשרד התקשורת נמסר, כי "בעניין ניידות המספרים, החברות נמצאות בהפרה וההליך מולן תלוי ועומד בבג"ץ. יחד עם זאת, שר התקשורת איננו מעוניין להמתין להתפתחות הדיונים בבג"ץ, כיוון שההליך מעכב בפועל את התוכנית החשובה עד מאוד ליצירת תחרות בשוק התקשורת. תחרות זו תביא לשיפור השירות הניתן לצרכנים ותאפשר להם לבחור את הספק האידיאלי. השר מעוניין לקדם תאריך שבו תיכנסנה כל החברות להליך. ניידות המספרים אינה יכולה לצאת לפועל אם חברה מרכזית כמו בזק איננה מוכנה עדיין להיכנס לנוהל, ולכן, עיקר המאמצים מתמקדים בחברה זו".



פרטנר וסלקום הודיעו השבוע כי הן סיימו את שלב הבנייה הראשונית של מערך ניידות המספרים, והן מוכנות לבצע בדיקות מול המפעילים האחרים. בפלאפון ציינו כי החברה נמצאת בתהליכים מתקדמים לקראת ניוד המספרים ומשקיעה בפרויקט משאבים רבים, אך תהיה מוכנה לפתוח בבדיקות מול מפעילות התקשורת רק במהלך מרץ-אפריל.



בפגישת פורום ניידות המספרים האחרונה סוכם לוח הזמנים הסופי לעריכת הבדיקות בין המפעילים, ונקבע כי הבדיקות בין החברות הסלולריות לבין חברות הטלפוניה הפנים ארצית הקטנות (סלקום, גלובקול וקווי זהב), יחלו ב-1 באפריל 2007; הבדיקות ליישום התוכנית מול בזק והכבלים יחלו רק ב-1 ביולי 2007.



משרד האוצר ומשרד התקשורת החליטו לפני כמה חודשים שלא לדחות את מועד יישום תוכנית ניידות המספרים המקורי, כך שהחברות חויבו להעניק את השירות כבר ב-1 בספטמבר. החברות לא יכלו לעמוד בלוח הזמנים שנקבע בחוק, ולכן הגישו עתירות בעניין לבג"ץ, בטענה כי משרד התקשורת ביצע הליך פגום. הדיון הראשון בבג"ץ נקבע למארס 2007. עם זאת, בג"ץ אינו צפוי להתערב בלוחות הזמנים, אלא לקרוא לצדדים להגיע לפשרה בנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully