וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יממן 20 מיליון שקל להתקנת מערכות הגנה על מטוסי אל על; ידרוש החזר מהחברה

זוהר בלומנקרנץ

28.12.2006 / 12:35

רה"מ אולמרט הנחה את משרדי האוצר והתחבורה לזרז את המו"מ עם אל על למיגון מטוסיה נגד טילי כתף



מחלוקת כספית בין משרדי האוצר והתחבורה לבין חברת אל על, על סכום של 20 מיליון שקל, מונעת את המשך ההתקנה של מערכות הגנה מפני ירי טילי כתף במטוסי החברה. ל-TheMarker נודע, כי בתום דיון במשרד ראש הממשלה, הינחה ראש הממשלה אהוד אולמרט את משרדי האוצר והתחבורה לעשות כל שנדרש על מנת להבטיח את עמידת אל על בהתחיבויותיה.



במידה שלא יושג הסכם עם חברת אל על בתוך חודש ימים, המדינה תשלם את המקדמה הכספית, שתאפשר את המשך עבודות ההתקנה של המערכות במטוסי אל על, ולאחר מכן יפעלו משרדי האוצר והתחבורה על מנת להבטיח שחברת אל על תשלם את חלקה.



"אל תיכנעו מהר מדי לדרישות אל על. צריך לנהל איתם משא ומתן מהיר. אני יודע, כי לא מעט נוסעים בוחרים לטוס באל על בגלל המוניטין שלה בתחום האבטחה - אנשים יודעים שבטוח יותר לטוס במטוסי אל על", אמר ראש הממשלה למשתתפי הדיון - נציגי משרדי האוצר והתחבורה, שירות הביטחון הכללי (השב"כ) וגורמי ביטחון אחרים.



מדובר בחילוקי דעות לגבי מימון התקנתה של מערכת הגנה מפני ירי טילי כתף, אשר פותחה ע"י התעשיות בישראל, במטוסי אל על. עד כה השקיעה מדינת ישראל 46 מיליון שקל במערכת, שהותקנה בשלב זה רק באחד ממטוסי החברה, ועל הפרק עומדת השלמת ההתקנה בעוד חמישה מטוסים.



לטענת משרדי האוצר והתחבורה, חברת אל על התחייבה להשתתף במימון ההוצאות, כחלק מהסכם ההפרטה. חברת אל על מצידה, דורשת שורה של התחייבויות מצד המדינה וטוענת, כי מדובר בהוצאה כספית נוספת שאין היא יכולה לעמוד בה.



בין היתר דורשת אל על מהמדינה פיצוי כספי על תוספת המשקל למטוסיה בגין התקנת המערכת, שתאלץ אותה להפחית את מספר הנוסעים, וכן נשיאה בהוצאות פירוקה של המערכת, במקרה שתרצה למכור את מטוסיה בחו"ל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully