וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: "הצמיחה בענף הנדל"ן ברוסיה צפויה להמשך ובעוצמה רבה"

אפרת נוימן

28.12.2006 / 14:51

בשנה האחרונה זינקו דרמטית מניות החברות אפריקה ישראל וכלכלית ירושלים על רקע הפעילות ברוסיה



בשנה האחרונה זינקו דרמטית מניות החברות שבשליטת לב לבייב שבשליטת אליעזר פישמן. אפריקה הכפילה השנה את שוויה וכלכלית נסקה ב-130%. זאת בין השאר על רקע הפעילות ברוסיה, עליה מבססות חברות אלה חלק ניכר ממנועי הצמיחה שלהן. פישמן כבר הנפיק בלונדון את החברה הבת מירלנד, שמרכזת את ההשקעות ברוסיה לפי שווי של 930 מיליון דולר (אחרי ההנפקה), וגם ההנפקה של השקעות הנדל"ן ברוסיה של אפריקה צפויה ב-2007.



בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים כי הצמיחה בענף הנדל"ן ברוסיה צפויה להמשך ובעוצמה רבה. זאת בשל המשך זרימת הכספים לרוסיה בכלל ולנדל"ן בפרט, ירידת הריבית למשכנתאות, המחסור הקיים במרבית סוגי הנדל"ן ביחס למספר התושבים ומחויבות הממשלה לפיתוח שוק נדל"ן יציב ובמחירים תחרותיים. רמת שחיתות גבוהה? תלות בנפט ובפוליטקה מקומית? על זה לא מדברים באי.בי.אי. "נתוני הצמיחה של שוק הנדל"ן הרוסי פנטסטיים. בשנה האחרונה נרשמה צמיחה של 68% ברווח הנקי בסקטור הבנייה. על מנת לעמוד בקצב הביקוש ההולך וגובר, מפעלים לייצור חומרי בניין מוקמים חדשות לבקרים - כ-120 מפעלים חדשים נפתחו במחצית הראשונה של 2006 בלבד.



לצורך השוואה - בפולין, המדינה המערבית הגדולה ביותר שסמוכה לרוסיה, ישנן 345 אלף חברות בנייה כנגד 38 מיליון תושבים. ברוסיה לעומת זאת יש 130 אלף חברות מול 134 מיליון תושבים. הנתונים מדברים בעד עצמם", כותבים באי.בי.אי.



על השוק במוסקבה כותבים באי.בי.אי כי הוא מעניין במיוחד שכן הוא מונע הן על ידי תושבים מקומיים והן על ידי תושבי חוץ שרכישת דירה מקנה להם את הזכות להיחשב כתושבים ולקבל רשיונות עבודה והטבות סוציאליות. "הנתונים מצביעים על כך שהביקוש לדירות מגורים במוסקבה גדול פי עשר מרמת ההיצע הקיימת. עם זאת נראה כי בשנים הקרובות לא ייסגר הפער הגדול בין היצע הדירות לבין הביקושים הגבוהים, בעיקר בשל קיומו של שוק אשראי לא מפותח. במציאות הקיימת יש יתרון משמעותי לבעלי קשרים מקומיים חזקים, דבר המאפיין לדעתנו את השחקנים הישראלים הפועלים בשוק זה", כותבים באי.בי.אי.


‏ בבית ההשקעות אי.בי.אי סבורים כי הצמיחה בענף הנדל"ן ברוסיה צפויה להמשך ובעוצמה רבה. זאת בשל המשך זרימת הכספים לרוסיה בכלל ולנדל"ן בפרט, ירידת הריבית למשכנתאות, המחסור הקיים במרבית סוגי הנדל"ן ביחס למספר התושבים ומחויבות הממשלה לפיתוח שוק נדל"ן יציב ובמחירים תחרותיים. רמת שחיתות גבוהה? תלות בנפט ובפוליטקה מקומית? על זה לא מדברים באי.בי.אי "נתוני הצמיחה של שוק הנדל"ן הרוסי פנטסטיים. בשנה האחרונה נרשמה צמיחה של %68 ברווח הנקי בסקטור הבניה. על מנת לעמוד בקתב הביקוש ההולך וגובר, מפעלים לייצור חומרי בניין מוקמים חדשות לבקרים ו כו120 מפעלים חדשים נפתחו במחצית הראשונה של 2006 בלבד. לצורך השוואה ו בפולין, המדינה המערבית הגדולה ביותר שסמוכה לרוסיה, ישנן 345 אלף חברות בניה כנגר 38 מיליון תושבים. ברוסיה לעומת זאת יש 130 אלף חברות מול 134 מיליון תושבים. הנתונים מדברים בעד עצמם", כותבים באי.בי.אי. על השוק במוסקבה כותבים באי.בי.אי כי הוא מעניין במיוחד שכן הוא מונע הן ע"י תושבים מקומיים והן ע"י תושבי חוץ שרכישת דירה מקנה להם את הזכות להחשב כתושבים ולקבל רשיונות עבודה והטבות סוציאליות. "נתונים מצביעים על כך שהביקוש לדירות מגורים במוסקבה גדול פי עשר מרמת ההיצע הקיימת. עם זאת נראה כי בשנים הקרובות לא ייסגר הפער הגדול בין היצע הדירות לבין הביקושים הגבוהים בעיקר בשל קיומו של שוק אשראי לא מפותח. במציאות הקיימת יש יתרון משמעותי לבעלי קשרים מקומיים חזקים, דבר המאפיין לדעתנו את השחקנים הישראלים הפועלים בשוק זה", כותבים באי.בי.אי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully