וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק מקווארי האוסטרלי דורג ראשון בין חברות הייעוץ באוסטרליה ב-2006

סוכנויות הידיעות

28.12.2006 / 15:19

מקווארי הרוויח 15.7 מיליארד דולר על שירותי הייעוץ שסיפק ברכישתה של חברת תיימס ווטר הבריטית



בנק מקווארי האוסטרלי דורג ראשון בין חברות הייעוץ באוסטרליה ב-2006, שנת שיא של רכישות ומיזוגים במדינה, אשר ברובם שימש הבנק כיועץ.



מקווארי הביס את בנק ההשקעות גולדמן סאקס, אשר דורג במקום השני, על פי סקר בלומברג. הבנק האוסטרלי לקח חלק ב-37% מהרכישות בשווי של 206 מיליארד דולר, הכוללות ניהול סכומים העולים על 43 מיליארד דולר של הבנק וקרנותיו.



בעסקה הגדולה של השנה, הרוויח הבנק האוסטרלי דמי ניהול של כ-15.7 מיליארד דולר על שירותי ייעוץ בתהליך רכישה של חברת המים הבריטית תיימס ווטר, ספקית המים הגדולה בבריטניה, על ידי קבוצה בראשות מקווארי.



בנקי השקעות נהנים מהצמיחה בכלכלת אוסטרליה, הנכנסת לשנה ה-16 של התרחבות. הצמיחה הופכת את החברות האוסטרליות לאטרקטיוויות ומעניקה להן את ההון הדרוש כדי לבצע רכישות מחוץ לאוסטרליה. רכישות באוסטרליה שבוצעו על ידי חברות זרות, גדלו פי ארבעה ב-2006, בעוד חברות מקומיות, כולל מקווארי, לקחו חלק בעסקות מחוץ לאוסטרליה בשווי 102 מיליארד דולר, פי שניים משווי העסקות ב-2005.



רכישתה של יצרנית הבטון האוסטרלית רינקר על ידי יצרנית הבטון המקסיקאית סמקס, עבור 11.7 מיליארד דולר, היתה ההשתלטות השנייה בגודלה של חברה זרה באוסטרליה השנה. בנק UBS השווייצי וסיטיגרופ האמריקאי, ייעצו לעסקה. שני הבנקים מדורגים כשתי חברות הייעוץ המובילות ברכישות, של חברות זרות באוסטרליה, בשווי של 52 מיליארד דולר. חברות זרות הרוויחו 12.9 מיליארד דולר ברכישות שביצעו באוסטרליה ב-2005.



רווחיו של בנק מקווארי זינקו ב-51% ל-730 מיליון דולר אוסטרלי (571 מיליון דולר), בששת החודשים שהסתיימו בספטמבר. מניית מקווארי עלתה ב-14.5% במהלך השנה.



מוקדם יותר החודש, הסכימה קואנטס, חברת התעופה האוסטרלית, להצעת רכש משופרת בגובה של 11.1 מיליארד דולר אוסטרלי (8.7 מיליארד דולר), מצד קונסורציום בהובלת בנק מקווארי האוסטרלי וקרן השתלטות טקסס פסיפיק. בכך אמרה קואנטס "כן" להצעת הרכש הגדולה בעולם התעופה.



מקווארי היה מעורב ב-77 עסקות השנה, בשווי כולל של 77 מיליארד דולר, לפי נתוני בלומברג. גולדמן סאקס ייעץ ל-42 עסקות בשווי 73.9 מיליארד דולר ו-UBS שימש כיועץ ב-47 עסקות בשווי כולל של 51.7 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully