וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר דש: הפרטת דיסקונט ניו יורק תשפר את הלימות ההון של הבנק - תוסיף 80 מיליון דולר להון העצמי

הארץ

16.8.2001 / 8:25

מאת עמית שרביט

הפרטת דיסקונט ניו יורק תשפר את הלימות ההון ותציף ערך לבנק; השווי של דיסקונט ניו יורק מוערך בלפחות 400 מיליון דולר, כך שהנפקת %20 מהבנק תביא לתוספת של 80 מיליון דולר להון העצמי של דיסקונט ניו יורק. כמו כן, ההנפקה תביא להגדלת מכפיל ההון על הפעילות בישראל מ-0.2 כיום ל-0.5 - כך אומר יובל בן זאב, אנליסט מחברת לידר דש.

בן זאב מתייחס לידיעות לפיהן דיסקונט מתכוון להנפיק את דיסקונט ניו יורק, המהווה אחד ממוקדי הרווח העיקריים של הבנק; באחרונה הוערך שבכוונת דיסקונט לממש נכסים כדי להתמודד עם בעיות של הלימות הון (יחס בין ההון העצמי לנכסי סיכון). הבנק מסרב להתייחס לעניין, וטוען כי הוא בוחן כמה תוכניות, הכוללות גם את הרחבת בסיס ההון.

דיסקונט הגיע לרף התחתון של הלימות ההון, ובסוף הרבעון הראשון של 2001 הוא היה 9.3%. על פי הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון, הבנק מיצה את האפשרות לגיוס הון משני.

לפיכך, בפני הבנק עומדות כמה אפשרויות: מכירת בניין ברמת גן תמורת כ-50 מיליון שקל; מכירת 26% מאחזקותיו בבינלאומי תמורת כ-180 מיליון דולר (לפי שווי שוק). כמו כן, בידי דיסקונט נכסים נוספים, כמו דיסקונט משכנתאות ומרכנתיל דיסקונט, והוא יכול להשתמש בהם לפתרון בעיית מבנה ההון.

הרווח הנקי של דיסקונט ניו יורק הסתכם בסוף 2000 בכ-51 מיליון דולר, ועל הון עצמי של כ-400 מיליון דולר בתקופה זו התשואה היתה כ-12.7%.

לדברי בן זאב, בשל השפעות חשבונאיות של הפרשי שער והפרשה נוספת למס, תרומת הרווח של דיסקונט ניו יורק לבנק הסתכמה בכ-25 מיליון דולר בלבד. כמו כן, דיסקונט ניו יורק עשוי להיות מונפק במכפיל של 1.5 על ההון העצמי ולפחות במכפיל 1.0.

שווי כל הפעילות של בנק דיסקונט בישראל הוא כ-120 מיליון דולר בלבד (ללא האחזקות בבינלאומי, בדיסקונט ניו יורק, ובדיסקונט למשכנתאות). זאת, לעומת הון עצמי של כ-600 מיליון דולר (בפעילות הישראלית) דהיינו, מכפיל 0.2 על ההון בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully