וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נס עולה ב-1% בשל חוזה מיקור חוץ חדש

עומרי כהן

28.12.2006 / 16:43

קומברס ללא שינוי - קיבלה מכתב התרעה מנאמן האג"ח. אודיוקודס מאבדת 0.2%; נאסד"ק יורד ב-0.1%

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת לאחר יומיים של עליות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי לאחר שטיפס אמש לשיא חדש. בקרב המניות הישראליות, מאבדת אודיוקודס 0.2% לאחר שזכתה להמלצת "צבור" מבית ההשקעות ת'ינק אקוויטי. קומברס נותרת ללא שינוי ונס עולה ב-1.1%.

סקירת טרום מסחר

לאחר יומיים של עליות שערים ושיא אליו הגיע מדד דאו ג'ונס, מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה שלילית של המסחר, עם ירידות של 0.2% במדדי המניות המובילים. עם זאת, מספר נתוני מקרו שיפורסמו עוד לפני הפתיחה ולאחריה, עשויים לשנות את המגמה היומית.

לפני הפתיחה יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף תביעות האבטלה הראשוניות, שהוגשו בשבוע שעבר בארה"ב. להערכת כלכלנים בשוק, הוגשו בשבוע שעבר 315 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב, בדומה למספרן שבוע קודם לכן.

לאחר הפתיחה יפורסמו נתונים על הפעילות היצרנית באיזור המערב התיכון בארה"ב, וכן נתוני מכירות הבתים הקיימים ובטחון הצרכנים. מדד מנהלי הרכש של שיקגו צפוי לעלייה קלה מאוד של 0.1 נקודות לרמה של 50 נקודות, לאחר שנפל בנובמבר לרמה של 49.9 נקודות. קריאת המדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביעה על התכווצות בפעילות היצרנית, בעוד שקריאת המדד מעל לאותה רמה מצביעה על התרחבות בפעילות.

בוול סטריט גם צופים בממוצע ירידה של 1.9 נקודות במדד אמון הצרכנים בדצמבר, לרמה של 101 נקודות. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב צפויות לירידה של 0.6% בנובמבר, לרמה של 6.2 מיליון יחידות דיור בשנה, לאחר שעלו ב0.5% באוקטובר.

אתמול טיפסו המדדים בשיעורים של 0.8%-0.7%, בתגובה לעלייה חדה מהצפוי במכירות הבתים החדשים ולנפילה של 1.2% נוספים במחירי הנפט הגולמי. בחודש שעבר גדלו מכירות הבתים החדשים בארה"ב ב-3.4% לקצב של 1.047 מיליון יחידות דיור בשנה. הנפט הגולמי השלים אמש ירידה דו-יומית של 3.3%, בתגובה לתחזיות לירידה בביקוש לנפט להסקה בארה"ב, עקב מזג אוויר חם מהרגיל בעונה. היום עולה מחיר הנפט גולמי ב-27 סנט ל-60.61 דולר לחבית.

קומברס טכנולוג'י קיבלה בשבוע שעבר הודעה מנאמן איגרות החוב החדשות שלה, בנק אוף ניו יורק, לפיו היא אינה עומדת בתנאי הנפקת האג"ח, מאחר שעדיין לא פירסמה את דו"חותיה הכספיים ל-2005 ולשלושת הרבעונים הראשונים של 2006. מדובר על מכתב המדגיש כי קומברס השתמטה מחובתה לבעלי האג"ח להמרה שלה, כאשר לא פירסמה את הדו"חות הכספיים במועד. האג"ח להמרה עד 2023, הם בהיקף של 417.5 מיליון דולר, וקומברס עשויה להידרש לפירעונם המוקדם בשל אי העמידה בתנאים.

יחד עם זאת, קומברס דוחה לפי שעה את טענת הנאמן. בהודעה לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), ציינה קומברס כי בהסתמך על החלטה שקיבל באחרונה בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק, בתיק בנק אוף ניו יורק נגד ברינג-פוינט, הסכם נאמנות האג"ח אינו מחייב אותה בהגשת הדו"חות הכספיים במועד מסוים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully