וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפל קיבל 7.5 מיליון אופציות ללא אישור

סוכנויות הידיעות

28.12.2006 / 17:33

"פייננשל טיימס" מדווח כי רשומות יצרנית המחשבים זויפו כדי ליצור את הרושם שהקצאת האופציות אושרה

סטיב ג'ובס, מנכ"ל חברת אפל (סימול AAPL) - יצרנית המחשבים ונגן המדיה אייפוד (iPod) - קיבל בשנת 2001 אופציות למניות, ללא אישור מועצת המנהלים של החברה. כך דיווח היום העיתון "פייננשל טיימס".

לדברי גורמים המקורבים לחברה, זויפו רשומות של החברה באופן שייצור רושם מוטעה, כי מענק של 7.5 מיליון אופציות למניות שניתן לג'ובס אושר על ידי הדירקטוריון. רשות ני"ע בארה"ב (SEC) החלה בבדיקת הראיות, דיווח העיתון. "אנו מעבירים לרשות ני"ע את כל הפרטים הנוגעים לבדיקה הפנימית שערכנו, ולא נתייחס לפרשה מעבר לכך", אמר דובר אפל, סטיב דאולינג, לסוכנות הידיעות בלומברג.

אפל, הנמנית על יותר מ-190 חברות בארה"ב הנתונות לחקירה בגין אי סדרים בהקצאת אופציות לעובדים, פתחה בחודש יוני בבדיקה פנימית של נוהלי הקצאת האופציות בחברה, ובכלל זה אופציות למניות שהוענקו למנכ"ל ג'ובס.

אפל, המפעילה גם את חנות המוסיקה המקוונת אייטיונס (iTunes), הודיעה באוקטובר כי הבדיקה הפנימית שערכה חשפה 15 מקרים של תארוך לאחור (בקדייטינג) של הקצאות אופציות בין השנים 1997 ל-2002. באותה עת לא דיווחה החברה על חשיפת מסמכים מזויפים כלשהם, אך מסרה כי המנכ"ל ג'ובס ידע על חלק ממקרי הבקדייטינג, אם כי הוא עצמו לא הרוויח מהם.

הדיווח של "פייננשל טיימס היום" בא בעקבות דיווח מאתמול של העיתון המשפטי האמריקאי "רקורדר" (The Recorder), אשר דיווח לראשונה על אפשרות לזיוף מסמכים של אפל הקשורים להקצאת אופציות.

המנכ"ל ג'ובס, מחזיק בכ-5.43 מיליון מניות של אפל, או 0.6% מהחברה, לפי מסמכים שהוגשו ל-SEC. שווי החזקותיו בחברה מסתכם ב-442 מיליון דולר, לפי מחיר הסגירה של מניית אפל אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully