וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוק הדיור בארה"ב הגיע לתחתית? גידול מפתיע במכירות בתים קיימים - חודש שני ברציפות

סוכנויות הידיעות

28.12.2006 / 18:10

ירידה חודשית רביעית ברציפות במחירי הבתים; איגוד סוכני הנדל"ן: "הגענו לתחתית"



מכירות בתים קיימים בארה"ב גדלו במפתיע בחודש נובמבר, אולם מחירי הבתים ירדו זה החודש הרביעי ברציפות - כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR). מכירות בתים קיימים גדלו בחודש שעבר ב-0.6% לקצב שנתי של 6.28 מיליון בתים, בהמשך לגידול של 0.5% באוקטובר - הפעם הראשונה מאז מארס 2005 שבה נרשם גידול במכירות חודשיים ברציפות.



עם זאת, לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, נרשמה נפילה של 10.7% במכירות של בתים קיימים, אשר מהווים כ-85% משוק הדיור בארה"ב. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.8% במכירות בתים קיימים בחודש שעבר לרמה של 6.19 מיליון בשנה.



המחיר החציוני של בתים קיימים בארה"ב ירד בחודש נובמבר ב-3.1% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לרמה של 218 אלף דולר. "נראה כי הגענו לתחתית", אמר הכלכלן הראשי של NAR, דיוויד לירי. "הירידה במחירים חיונית לצורך התאוששות המכירות, וזה עובד".



נתוני מכירות בתים קיימים שפורסמו היום, באו לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח אתמול על זינוק חד מהצפוי במכירות בתים חדשים בארה"ב. מכירות בתים חדשים גדלו בחודש שעבר ב-3.4% לקצב שנתי של 1.047 מיליון יחידות.



בשנה האחרונה גברו הסימנים כי בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב - שמימדיה תפחו ב-10 טריליון דולר בתוך שבע שנים, לפי נתוני הבנק הפדרלי - פוקעת וכי הקריסה בשוק הנדל"ן החלה. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב נפל ב-9.7% בשנה שהסתיימה בספטמבר. במהלך הקיץ האחרון, נסק מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה בארה"ב לשיא של 13 שנים, והביטחון בענף הבנייה בארה"ב נפל בספטמבר לשפל של 15 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully