וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ביל מילר מאבד את מגע הזהב? לראשונה זה 16 שנים - לא הצליח להכות את השוק

TheMarker

28.12.2006 / 19:02

קרן המניות וליו טראסט של לג מייסון עלתה ב-5.7% מתחילת השנה, לעומת 16.5% של מדד S&P 500



קרן המניות וליו טראסט (Value Trust Fund) של לג מייסון, שאותה מנהל ביל מילר - בין מנהלי ההשקעות הנחשבים והמוערכים בוול סטריט - לא הצליחה להכות את מדד S&P 500 השנה, לאחר שעשתה זאת במשך 15 שנים ברציפות, מאז שקיבל בילר לידיו את האחריות המלאה על ניהול השקעותיה. הקרן, המנהלת נכסים בסך 21 מיליארד דולר, עלתה מתחילת השנה ועד אתמול ב-6.7%, לעומת עלייה של 16.5% שרשם מדד S&P 500. מאז שנת 1991, עלתה הקרן של מילר בממוצע ב-15.8% בשנה, לעומת עלייה של 11.9% שרשם מדד S&P 500.



מילר, בניגוד לחלק ממנהלי הקרנות האחרים, טוען זה שנים כי כדי שקרן תצליח להניב תשואה גבוהה יותר מזו של שוק המניות, עליה להחזיק בתיק השקעות השונה באופן מהותי מתמהיל המניות שמרכיב את מדד S&P 500. מעבר לכך טוען מילר, על מנת להרוויח בבורסה, צריך ללכת בכיוון הפוך למרבית המשקיעים - להשקיע במניות או במגזרים דווקא כשהשוק מצפה מהם לרדת. עם זאת, ביצועי הקרן של מילר, המושקעת ב-43 מניות בלבד, נפגעו השנה עקב החזקותיה בקמעונאית האינטרנט אמזון וחברת ביטוחי הבריאות יונייטד הלת.



מילר, בן למאמן בייסבול ופוטבול בבית ספר תיכון בקרוליינה הצפונית, החל להביע עניין בכספים כבר בגיל 10. את לימודי התואר הראשון בכלכלה באוניברסיטת וושינגטון אנד לי, סיים בהצטיינות ב-1972. לאחר מכן התגייס לצבא האמריקאי ושירת כקצין מודיעין במשך שלוש שנים. עם חזרתו לארה"ב החל ללמוד בתוכנית הדוקטורט בפילוסופיה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור.



מילר לא נשאר באקדמיה זמן רב ובסוף שנות ה-70 החל לעבוד כגזבר ב-JE בייקר, יצרנית ציוד עבור תעשיות הפלדה והמלט. ב-1981 הצטרף לחברה שבה עבדה אשתו, לג מייסון. שנה לאחר מכן, הוא מונה למנהל שותף בקרן ואליו טראסט, וב-1990 קיבל אחריות מלאה על הקרן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully