וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות הפחיתה את דירוג האג"ח של מעריב ל-A מינוס

עומרי כהן

28.12.2006 / 20:44

הדירוג הקודם של האג"ח היה A; מעלות: "שיקולים להפחתה יפורסמו בהמשך"



חברת מעלות החליטה היום להוריד את דירוגן של איגרות החוב של העיתון ל-A מינוס, מדירוג קודם של A. מדובר בדירוג שהעניקה מעלות להנפקת אג"ח מסדרה ג' בהיקף של 144 מיליון שקל ע"נ. אג"ח אלו צמודות למדד ונסחרות כיום לפי ריבית של 5.4%. לאג"ח משך חיים ממוצע (מח"מ) של 1.58 שנים ומועד הפדיון שלהן הוא מאי 2010. השיקולים להפחתת הדירוג טרם פורסמו, ולדברי מעלות הם עתידים להתפרסם בהמשך.



בסוף אוקטובר הודיעה מעלות על בדיקה מחודשת של דירוג האג"ח של "מעריב", בעקבות דיווחים על מגעים שמנהלת בעלת השליטה, קבוצת הכשרת היישוב, בנוגע להעברת השליטה בעיתון לידי קבוצות משקיעים שונות. בין השמות שהוזכרו בתקשורת כמועמדים לרכישת השליטה ב"מעריב" נמנו נעם לניר, שלדון אדלסון וארקדי גאידמק.



לפי שעה, נותרה השליטה ב"מעריב" בידי של יעקב ועופר נמרודי (47.5%), אולם במעלות החליטו כאמור שלא להמתין להתפתחויות ולהפחית כבר כעת את דירוג החוב של העיתון.



מהדו"חות הכספיים האחרונים שפירסמה חברת מעריב החזקות, לרבעון שהסתיים בסוף ספטמבר, עולה כי 75 מיליון שקל ע"נ, מתוך כלל איגרות החוב, מוחזקות בידי חברה בת בבעלות מלאה של מעריב. בשנה האחרונה ביצעה מעריב תשלום ראשון של קרן האג"ח בהיקף של 17.3 מיליון שקל, כך שנכון לסוף ספטמבר, נותרה החברה עם חוב לבעלי האג"ח מהציבור של 54.8 מיליון שקל עבור הקרן ועוד 18.3 מיליון שקל עבור תשלומי הריבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully