וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד שלח מסר לאולמרט: אנו רוצים מו"מ; נסכים להשפיע על חמאס וחיזבאללה

הארץ

28.12.2006 / 21:11

הסנאטור הרפובליקאי ארלן ספקטר אמר לערוץ 10: לבקשת נשיא סוריה, העברתי מסר ממנו לראש הממשלה



נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, העביר מסר לראש הממשלה, אהוד אולמרט, באמצעות הסנאטור האמריקאי ארלן ספקטר. בראיון לערוץ 10 אמר הערב (חמישי) ספקטר, כי בפגישתם ביום שלישי השבוע ביקש ממנו אסד להעביר לאולמרט מסר, ולומר לו כי "סוריה מעוניינת במשא ומתן לשלום עם ישראל".



ספקטר, סנטור רפובליקאי מפנסילווניה, גם דן עם אסד בהשפעתו על חמאס וחיזבאללה. לדברי ספקטר, אסד אמר לו: "אם אדע שסורי אחד מעביר לנשק חיזבאללה - אני אדאג להפסיק זאת". בפגישה הכחיש אסד כי הוא תומך בחמאס ובחיזבאללה, ואולם כשספקטר שאל את אסד, האם יסכים להפעיל את השפעתו על חמאס וחיזבאללה בתמורה להסכם שלום עם ישראל, הוא אמר שיסכים לעשות זאת.



לשכת אולמרט הכחישה את דברי הסנאטור, שאמר במפורש שהעביר לראש הממשלה מסר מאסד. לדברי לשכת אולמרט, הסנאטור רק הציג לו את רשמיו מפגישתו עם אסד. בנאומו בטקס סיום של קורס טיס אמר היום ראש הממשלה, כי אינו שולל משא ומתן עם סוריה. "ממשלת ישראל קשובה לכל רחש של שלום", אמר אולמרט, "אם אויבינו חפצי שלום באמת ובתמים, הם ימצאו בנו שותף ליחסי שלום", אך זאת רק "אם שני הצדדים אינם נרתעים ממחירו של השלום".



לפני כשבוע וחצי פירסם הערוץ הערבי בלוויין "אל ערבייה" כי אסד העביר מסר דומה לאולמרט באמצעות מתווכים גרמנים, ולפיו ירסן את חמאס וחיזבאללה בתמורה לפתיחת משא ומתן לשלום. בדיווח, נטען כי אסד הבטיח למנוע העברת הוראות מהנהגת חמאס בדמשק לשטחים, ולמנוע העברת נשק לחיזבאללה דרך סוריה. ואולם אז הכחישו הן אולמרט והן אסד את הידיעה. לעומת זאת, כעת השליח עצמו מאשר בקולו כי העביר את המסר הדיפלומטי.



שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה בראיון למוסף "הארץ" כי היא אינה שוללת עקרונית משא ומתן עם סוריה ונסיגה מהגולן, אך קראה יש לבחון בזהירות את המועד המתאים לפתיחה במשא ומתן. לדבריה, "ברור שאנו רוצים להגיע לשלום. אבל כשאתה נכנס למשא ומתן צריך לדעת מה תעשה אם יתפוצץ". לבני אישרה כי הערכת משרד החוץ היא שסוריה אכן מעוניינת במשא ומתן, ואולם לדבריה לא ברור מה חבילת השלום שמציעה סוריה, וקיים חשש כי "בנקודת הזמן הזאת, כניסה למשא ומתן (...) תאפשר לסוריה להיכנס ללבנון לא דרך החלון, אלא דרך הדלת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully