וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ISE הפסידה 4.2 מיליון שקל ברבעון

שלומי גולובינסקי

16.8.2001 / 11:05

ISE הפחיתה ברבעון השני 3.2 מיליון שקל בגין רכישת קבוצת טכנולוגיות, אבל גם כך סובלת מירידה בביקוש להדרכה במגזר ההיי-טק

מיכאל זלקינד ואנטוני פולק יכולים לסכם עוד רבעון קשה של חברת הלימודים ISE שבשליטתם. הפסדי החברה תפחו במהלך הרבעון השני ל-4.2 מיליון שקל, יותר מפי 4 מההפסדים ברבעון המקביל. הקפיצה החדה בהפסדי החברה נובעת מהפחתה של 3.2 מיליון שקל שביצעה ISE בגין רכישת קבוצת טכנולוגיות, המפעילה מכללת היי-טק ומוציאה לאור את הירחון "טכנולוגיות".

בשורה העליונה נהנתה ISE דווקא מצמיחה מרשימה. ההכנסות הסתכמו ב-28 מיליון שקל, והן משקפות קפיצה של 47% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. גם הרווח הגולמי השתפר פלאים והסתכם ב-11 מיליון שקל, 5 מיליון יותר מאשר ברבעון המקביל.

אולם, עלייה של 3.6 מיליון שקל בהוצאות המכירה, וקפיצה של 1.2 מיליון שקל בהוצאות הנהלה וכלליות, ל-6.2 מיליון שקל, הקטינו את הרווח התפעולי ל-131 אלף שקל בלבד.

קבוצת טכנולוגיות של ISE סובלת קשות מהמשבר בתעשיית היי-טק, שגרם לירידה חדה בפעיליות ההדרכה בקרב תעשייה זו. המכללה נקטה בפעולות במטרה לאתר שווקים חדשים ולקוחות חדשים אצלם המשבר אינו מורגש, ובמקביל נקטה החברה בפעילות התייעלות וחיסכון רחבת היקף במטרה לקזז במשהו את השפעת ירידת ההכנסות מפעילות ההדרכה.

גם בעסקי הליבה של ISE - המפעילה בארץ שלוחות של אוניברסיטאות מחו"ל - העסקים לא ממש כרגיל. סניף ת"א של אוניברסיטת צ'מפליין אומנם פועל מכוח רישיון שהוענק לו בתחילת השנה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, אולם סניפי חיפה, ירושלים ורחובות עדיין לא קיבלו את אישורי ההפעלה והם נמצאים בתהליך רישוי מתקדם, על בסיס תוכניות לימודים זהות לאלה שאושרו בתל אביב.

תוכנית הלימודים של אוניברסיטת לטביה מצויה בשלבי סיום, והחברה מגבשת פתרונות חלופיים באמצעות שאר האוניברסיטאות הפועלות במסגרתה. גם הטיפול בהארכת הרשיונות של אוניברסיטת יוניס, שאינה מהותית לעסקי החברה, טרם נסתיים, ועקב כך אין רישום של תלמידים חדשים לתוכנית זאת.

ISE מדווחת כי בהתייחס למגמות המסתמנות, נקטה בשורה של פעולות במגמה לשפר את התוצאות העסקיות. בין הצעדים שננקטו: פיתוח פלחי שוק חדשים, תוך מתן דגש לתחומי לימוד מקצועיים בארץ ובחו"ל בנושאים שבהם יש לחברה יתרון יחסי, ונקיטת צעדי התייעלות, חיסכון וארגון מחדש - הכוללים קיצוץ בכוח אדם, ביטול סניפים ואיחודם למרכזי לימוד מרחביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully