וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראליות בוול סטריט רכשו ב-2006 51 חברות ב-3 מיליארד דולר

אפרת נוימן

29.12.2006 / 8:05

רוב עסקות הרכישה היו במזומן ובתחום הטכנולוגיה



על זה שב-2006 נרכשו חברות ישראליות תמורת כ-10 מיליארד דולר שומעים הרבה. אבל יש גם את הסיכום ההפוך - רכישות שעשו חברות ישראליות.



מסיכום שנתי שנעשה על ידי חברת הייעוץ UVB המתמחה בעסקות, מיזוגים ורכישות בעולם עולה כי ב-2006 ביצעו החברות הישראליות הנסחרות בבורסות אמריקאיות (נאסד"ק, בורסת ניו יורק ו-51 (Amex עסקות רכישה בהיקף כולל של כ-3 מיליארד דולר.







יובל ברמן, שותף ב-UVB מציין כי ב-2005 המספרים היו גבוהים יותר. אז שילמו הישראליות הנסחרות 9 מיליארד דולר עבור 50 חברות. ואולם אם מנכים את עסקת הענק שבה רכשה טבע את איווקס תמורת 7.4 מיליארד דולר נשארים עם 1.6 מיליארד דולר - כמחצית מהיקף הרכישות ב-2006.



ברמן מציין כי הגידול (בניכוי טבע) נרשם למרות התקצרות רשימת הישראליות שנסחרות בוול סטריט בעקבות מכירת חברות ציבוריות גדולות כמו ליפמן, מרקורי ואם-סיסטמס שהופיעו בשנים האחרונות ברשימה של החברות הרוכשות.



המספר הרב ביותר של עסקות נרשם בתחום הטכנולוגיה ובעיקר בתקשורת, תוכנה ואינטרנט. התקופה הפורייה ביותר היתה ברבעון השני עם 16 רכישות בעוד הרבעון הראשון היה החלש ביותר עם תשע עסקות בלבד. בין העסקות הגדולות מציינים ב-UVB את הרכישה של צ'ק פוינט את פרוטקט דאטה תמורת 625 מיליון דולר (ההליך עדיין לא הסתיים), הרכישה של אלון אנרגיה את Paramount Petroleum תמורת 400 מיליון דולר והרכישה של אמדוקס את קריימר תמורת 375 מיליון ד ולר.



ב-UVB מציינים כי במרבית העסקות (71%) שולמה התמורה במזומן. אמנם זה מעט פחות מ-2005 שבה 80% מהעסקות נעשו במזומן, אבל זו עלייה משמעותית לעומת 2003 שבה רק כשליש מהעסקות נעשו במזומן.



במרבית המקרים גם נרכשו חברות ולא פעילויות או נכסים בלבד. מדינת היעד הפופולרית ביותר לרכישות של חברות היא ארצות הברית עם היקף של 23 עסקות.



במקום השני ישראל עם 14 חברות שנרכשו ואחר כך אירופה עם 10 רכישות. בין הרוכשות הסדרתיות מונה ברמן את אינטרנט זהב שרכשה חמש חברות (בעיקר של אתרי אינטנרט קטנים יחסית) ואמדוקס עם 3 רכישות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully