וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש השנה בכ-8%

נתן שבע

29.12.2006 / 10:18

השער היציג נקבע על 4.225 שקלים. דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי: "בטווח הקרוב לא יהיה שינוי במטבע"

יום המסחר האחרון של 2006 בשוק המט"ח התנהל היום במחזורים שקטים והדולר היציג טיפס בכ-0.4% לרמה של 4.225 שקלים (בימי ראשון לא מתקיים מסחר בדולר). מתחילת השנה איבד הדולר 8.2% מערכו. היורו התחזק היום ב-0.37% ל-5.564 שקלים כאשר בסיכום שנתי טיפס ב-2.1%. הזרים נמצאים ברובם בחופשת חג המולד, דבר שהוריד את נפחי המסחר משמעותית בשבוע האחרון.

"בטווח הקרוב לא רואים שינוי משמעותי ונראה שהדולר הגיע לשיווי משקל", אומר דרור זק"ש מהבנק הבינלאומי. "גם החזרה של פעילות של הזרים בשבוע הבא או לאחריו לא מרגשת כל כך. נראה כי רוב הזרים כבר לא מחזיקים בפוזיציות משמעותיות. אלה כבר סגרו פוזיציות בחודש נובמבר, אז הם מתחילים לחשב לעצמם את הרווחים. אם הדולר יעלה, לדעתי הם דווקא יבחרו למכור".

למה הדולר לא התרגש מהורדת הריבית?

"הנתונים הכלכליים עדיין טובים. יתרה מכך, רוב הריביות על המטבעות האחרים עדיין נמוכות מזו של ישראל, ולדעתי מדד היחס (בנץ' מרק) לא צריך להיות הריבית הדולרית בלבד. הריביות הארוכות על האיגרות מסוג שחר עדיין גבוהות למרות ההפחתה האחרונה בריבית. הדולר עוד יכול לרדת לרמה של 4.15 שקלים ואולי מתחת לכך, כך שלריבית יש עוד מקום לרדת", אומר זק"ש.

בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-0.9% בלבד, למרות הורדת הריבית במשק ב-0.5% ל-4.5% ופתיחת פער שלילי של 0.75% בין הריבית המקומית לזאת של ארה"ב. לחוזקו של השקל הוסיף המשך נתוני הצמיחה המרשימים של המשק. בנוסף את העלייה בדולר קיזזה גם היחלשותו של המטבע בעולם, והמשך ההאטה בכלכלה של ארה"ב. בבנק לאומי מציינים, כי בעקבות הגלובליזציה פערי הריביות בין המשקים משפיעים הרבה פחות מבעבר על שערי החליפין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully