וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת נתיבי הגז השלימה גיוס ראשון בהנפקה פרטית של איגרות חוב בסך 286 מיליון שקל

שרון קדמי

29.12.2006 / 13:46

ההנפקה היא שלב ראשון בתוכנית הגיוסים שנועדה לסייע להקמת מערכת הולכת הגז הטבעי



חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל השלימה אתמול את גיוס ההון הראשון שלה בהנפקה פרטית של איגרות חוב, בסך של 286 מיליון שקל. ההנפקה היא שלב ראשון בתוכנית הגיוסים שעתידה החברה להשלים בשנים 2006-2008 ונועדה להקמת מערכת הולכת הגז הטבעי.



נתיבי גז אחראית על הקמת מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל, ובימים אלה השלימה את הקמתו של השלב הראשון במערכת מאשקלון דרך גדרה, גזר לאשדוד (מערכת ה-ח').החברה צפויה להשלים במהלך 2007 את החלק הדרומי של התוואי, מאשקלון ועד לאיזור ים המלח. החלק הצפוני של המערכת אמור להיות מקודם במקביל, על מנת להזין את חלקה הצפוני של הארץ בגז טבעי.



מקטע ההולכה הוא בעצם העברת הגז הטבעי בצנרת תת קרקעית כשהוא מוכן לשימוש, בלחץ גבוה, לאתרי צריכה, בהם תחנות כוח, מפעלי תעשייה, מתקני התפלה וכדומה. מצינורות ההולכה אמור הגז הטבעי לעבור לנקודות חלוקה, שבהן מורידים את הלחץ ללחץ נמוך, בו עושים שימוש צרכנים קטנים יותר דוגמת תעשייה קלה, בתי חולים, מוסדות ציבור ובתי מלון.



במכרז המוסדי שנערך בשבוע שעבר נרשמו ביקושי יתר בסך של 700 מיליון שקל. הריבית במכרז נקבעה על 5.6% עם מח"מ של כ-10 שנים. נתיבי גז קיבלה דירוג של A+ בדירוג מעלות.



יו"ר החברה נחמה סנה ומנכ"לה דן ורדי, אמרו אתמול כי הם מברכים ומודים לכל אלה שעסקו במלאכה וליוו את המהלך המורכב והחשוב הזה. "שיתוף הפעולה והתמיכה של אנשי משרד התשתיות ובראשם השר והמנכ"ל, וכן עובדי נתג"ז שעשו רבות, הביאו לכך שהמשק הישראלי הביע אמון בחברה ובפעילותה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully