וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תדווח מחדש על התוצאות הכספיות של 2006-2004

עפרה שלו

29.12.2006 / 14:22

תרשום הפרשה של 84 מיליון דולר בגין אי סדרים בחלוקת האופציות למנהלים בשנים אלה

ענקית המחשבים אפל, יצרנית ה-iPod, אמרה כי חקירה פנימית שניהלה בנושא מענקי האופציות למנהלים לא מצאה כל פסול בהתנהגות ההנהלה הנוכחית. עם זאת, החקירה מצאה אי סדרים בכמה ממענקי האופציות בין השנים 1997 ל-2001, בהם מענק למנכ"ל סטיב ג'ובס.

אפל אמרה כי תדווח מחדש על תוצאותיה הכספיות בשנים 2006-2004 בעקבות ממצאי החקירה. חשיפת אי הסדרים בחלוקת האופציות תוביל להפרשה נוספת של 84 מיליון דולר.

אפל, הנמנית עם יותר מ-190 חברות בארה"ב הנתונות לחקירה בגין אי סדרים בהקצאת אופציות לעובדים, פתחה בחודש יוני בבדיקה פנימית של נוהלי הקצאת האופציות בחברה, ובכלל זה אופציות למניות שהוענקו למנכ"ל ג'ובס.

באוקטובר אמרה אפל כי הבדיקה הפנימית שערכה חשפה 15 מקרים של תיארוך לאחור (בקדייטינג) של הקצאות אופציות בין השנים 1997 ל-2002, וחשפה כי ג'ובס ידע על חלק ממקרי הבקדייטינג, אם כי הוא עצמו לא הרוויח מהם.

ג'ובס מחזיק בכ-5.43 מיליון מניות של אפל, או 0.6% מהחברה, לפי מסמכים שהוגשו לרשות לני"ע בארה"ב (SEC). שווי החזקותיו בחברה מסתכם ב-442 מיליון דולר, לפי מחיר הסגירה של מניית אפל אתמול.

דיווח בתקשורת הבריטית אתמול מרמז כי פרשת האופציות ומעורבותו של ג'ובס בה מסובכת יותר ממה שאפל מנסה לשדר. ה"פייננשל טיימס" דיווח אתמול כי ג'ובס קיבל בשנת 2001 אופציות למניות, ללא אישור מועצת המנהלים של החברה.

לדברי גורמים המקורבים לחברה, זויפו רשומות של החברה באופן שייצור רושם מוטעה, כי מענק של 7.5 מיליון אופציות למניות שניתן לג'ובס אושר על ידי הדירקטוריון. ה-SEC החלה בבדיקת הראיות, לדברי העיתון.

הדיווח של "פייננשל טיימס היום" בא בעקבות הדיווח העיתון המשפטי האמריקאי "רקורדר" (The Recorder). "רקורדר" דיווח שלשום לראשונה על אפשרות לזיוף מסמכים של אפל הקשורים להקצאת אופציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully