וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופו של רודן: סדאם חוסיין הוצא להורג בתלייה בשעות הבוקר המוקדמות

TheMarker

30.12.2006 / 8:25

הטלוויזיה העיראקית מיהרה לדווח על ההוצאה להורג, והאזרחים העיראקים יצאו בריקודים לרחובות



הרודן העיראקי סדאם חוסיין הוצא להורג בתלייה היום בשעות הבוקר המוקדמות. לדברי קצינים בכירים שנכחו במקום, חוסיין לא רעד ונראה שליו כאשר הובל לעמוד התלייה, כשהוא אוחז בידו קוראן. הוא לא אמר דבר, מלבד תפילה קצרה. בכירים עיראקיים סרבו לומר היכן התרחשה ההוצאה להורג. הטלוויזיה העיראקית מיהרה לדווח על ההוצאה להורג, והאזרחים העיראקים יצאו בריקודים לרחובות. על פי דיווחים, התלייה צולמה בווידיאו.



הנשיא האמריקאי, ג'ורג' בוש, התייחס להוצאה להורג ואמר כי היא מהווה בדיוק את סוג הצדק שחוסיין מנע מקורבנות המשטר הברוטלי שלו.



בית משפט עיראקי גזר על חוסיין, ששלט כ-3 עשורים בעיראק, ב-5 בנובמבר מוות בתלייה - פסק דין שאושרר בתחילת השבוע על ידי בית דין לערעורים בבגדאד. ראש הממשלה נורי אל-מאליכי אמר כי הוא רוצה שסדאם יוצא להורג עוד השנה בשל הפשעים שביצע בעיירה השיעית דוג'ייל. ואולם, אחדים מהמנהיגים הסונים מזהירים כי אם יוצא להורג, תגדל ההתנכרות לממשלה. בנוסף, כורדים רבים רוצים שחוסיין יוצא להורג רק אחרי שיורשע גם ברצח העם שביצע נגדם.



בכירים עיראקיים אמרו אתמול כי ממשלת עיראק חלוקה בדעותיה לגיב מועד הוצאתו להורג של חוסיין. לדבריהם, לא סביר שסדאם יוצא להורג תוך שלושים יום, כפי שפסק בית משפט לערעורים בתחילת השבוע. במקביל, קיים אתמול נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש דיון עם יועציו הבכירים, במסגרת גיבוש אסטרטגיה חדשה בעיראק, עליה הוא צפוי להודיע בחודש הבא.



שני בכירים עיראקים אמרו אתמול כי ההוצאה להורג תוכל להתבצע תוך 30 יום רק אם הנשיא העיראקי יחתום על צו המורה לבצע אותה מיד. אם לא יחתום, משרד המשפטים יוכל לבצע את גזר הדין בכל תאריך שייראה לו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully