וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS ורבורג: מכירות ה-Nabumetone של טבע יסתכמו ב-60-65 מ' ד' בחצי השנה הקרובה

גתית פנקס

16.8.2001 / 11:40

לחברה בלעדיות למשך 6 החודשים הקרובים; בתקופה זו התרופה תייצר רווחים של 13-16 מ' ד'; בשנה הבאה ייכנסו מתחרות גנריות נוספות והמכירות יסתכמו ב-40-45 מ' ד'

שיחת הוועידה שקיימה אתמול אחה"צ חברת טבע הישראלית היתה חגיגית ביותר: החברה השלימה באותו היום הנפקת אג"ח להמרה בתנאים טובים ביותר עבורה בהיקף של 300 מיליון דולר, ועוד קודם לכן זכתה בתביעה שהוגשה נגדה על ידי חברת התרופות SmithKline Beecham בקשר לפטנט על החומר הפעיל Nabumetone במוצר Relafen שנועד לטיפול בשיגרון ניווני.

מאחר שטבע הודיעה כי תחל בשיווק התרופה באופן מיידי - דבר שלא כללה בתחזיותיה הקודמות, שכן ההליך המשפטי נמשך כ-4 שנים - אקורד הסיום של היום היה העלאת תחזיות הרווח למחצית השנייה של השנה בעת שיחת הוועידה.

וכך, טבע, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק ובבורסת ת"א לפי שווי שוק של 9.9 מיליון דולר, העלתה את תחזיתה למחצית השנייה של 2001 מ-99 סנט לרמה של 1.15 דולרים למניה. מאחר שהחברה הרוויחה 40 סנט למניה ברבעון הראשון ו-47 סנט למניה ברבעון השני, הרי שמדובר כעת ברווח של 2.02 דולרים למניה.

ב-UBS ורבורג מסרבים להיסחף

יחד עם זאת, בבית ההשקעות UBS ורבורג לא ממהרים לאמץ את תחזיותיה המעודכנות של ההנהלה והם נשארים בשלב זה עם תחזית רווח של 1.93 דולרים למניה, "זאת, עד שהצפיות בנוגע לאישורי תרופות נוספים לחברה תשתפר".

הכרזות דן זיסקינד, המנהל הפיננסי של טבע, לפיהן צפויים אישורים נוספים עד סוף השנה, אינן מספקות בשלב זה את האנליסט סטיבן וואליקווט מבית ההשקעות. לדבריו, באמצע הרבעון הרביעי יתבררו התוצאות של Phase III בניסוי האוראלי בקופקסון, והן יהוו את המנוע הפוטנציאלי עבור טבע - לטוב ולרע. "אנחנו מאמינים שמשקיעים יתחילו להתמקד בסיכויי הניסוי כפוטנציאל לצמיחה משמעותית ברווח של החברה בשנים הקרובות".

על בסיס מכירות מוצר ה-Nabumetone ב-12 החודשים האחרונים, שהסתכמו במונחי המוצר המקורי ב-265 מיליון דולר, מאמינים ב-UBS ורבורג כי החברה תדווח על הכנסות של 60-65 מיליון דולר בתקופה שבה יש לה אקסקלוסיוויות בשיווק - קרי, 180 יום.

המכירות ב-2002 יהיו נמוכות יותר

בבית ההשקעות מעריכים כי שולי הרווח יהיו 20%-25%, ואם כך, ההכנסות מתורגמות לרווחים של 13-16 מיליון דולר, 9-11 סנט למניה. "בגלל האופי הפשטני של המוצר, אנחנו מאמינים כי כאשר תפוג הבלעדיות של טבע באמצע פברואר 2002 ייכנסו מתחרים גנריים לשוק", אומרים ב-UBS ורבורג. על כן, המכירות בשנת 2002 כולה מהתרופה מוערכות על ידם ב-40-45 מיליון דולר, המיתרגם לעלייה של 5 סנטים ברווח השנתי למניה - מחצית מהרווחים במחצית השניה של 2001.

אז מה צפוי לטבע בשנת 2002? ב-UBS ורבורג אומרים כי השקת תרופת ה-Mevacor הגנרית (לטיפול בכולסטרול) ותרופת הפרוזאק (לטיפול בדכאונות) יסייעו לשורה התחתונה של דו"חות החברה במחצית הראשונה של 2002. זאת ועוד, השקת הקופקסון בהזרקה (לטיפול בטרשת נפוצה), שתיעשה באירופה, אינה צפויה לתרום לרווח למניה במחצית השנייה של 2002.

על כן, הערכת בית ההשקעות היא כי הרווח למניה בשנת 2002 יצמח בכ-15%, ואם אומנם ההנהלה תדווח השנה על רווח של כ-2 דולרים למניה, הרי שהרווח יהיה 2.3 דולרים למניה ב-2002. מאחר שזו התחזית הקודמת של בית ההשקעות, עוד טרם הניצחון אמש בבית המשפט, הרי שהוא מותיר אותה בעינה. ההמלצה למניה נותרת "קנייה" ומחיר היעד ברמה של 74 דולר - גבוה ב-4.2% בלבד ממחיר המניה היום בוול סטריט.

בבית ההשקעות A.G אדווארדס מפגינים רמה גבוהה יותר של אופטימיות ומעריכים כי ההכנסות עד סוף השנה מתרופת ה- Nabumetone יגיעו ל-80 מיליון דולר. "למרות שמדובר בחדשות חיוביות עבור החברה ולאור העליות במחיר המניה בתקופה האחרונה, אנחנו מאמינים שהמניה מתומחרת בצורה הוגנת כיום ומותירים המלצת 'החזק' למניה", אומר האנליסט קנת נובר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully