וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

800 עובדי חוץ במחלקות המחשב בממשלה יפוטרו בתוך חמש שנים

הארץ

16.8.2001 / 7:39

זאת, עקב זכיית נס טכנולוגיות במכרז מרכב"ה; תצומצם העסקתם של עובדי חוץ מבתי התוכנה ומחברות כוח אדם הפועלים היום במשרדי הממשלה בכ-30%

ועדת המכרזים של משרד החשב הכללי, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, איציק כהן, בחרה בשנית בחברת נס טכנולוגיות, נציגת יצרנית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP), כזוכה במכרז REP מרכב"ה (מערכת רוחבית כוללת במוסדות הממשלה), למחשוב משרדי הממשלה. זאת לאחר הודעת החברה המתחרה, אורקל ישראל, על פרישה מהמכרז.

ההערכות במשרד האוצר הן כי בעקבות ההחלטה ובעקבות תחילת הפרויקט כ-800 מתוך 2,200 עובדי החוץ בפרויקטים למחשוב של משרדי הממשלה יפוטרו או יוחלפו בחמש השנים הקרובות. כהן, המנהל את הפרויקט אישר כי בעקבות יישום פרויקט מרכב"ה ומעבר הממשלה לרכישת תוכנות מדף תחת פיתוח עצמי, תצומצם העסקתם של עובדי חוץ מבתי התוכנה ומחברות כוח אדם הפועלים היום במשרדי הממשלה בכ-30%.

"פרויקט מרכב"ה הוא בעיקר שינוי ארגוני ולא מיכוני, וישפיע על הלוגיסטיקה של משרדי הממשלה", אמר כהן. הוא הוסיף כי אין כוונה לצמצם את מצבת עובדי המדינה במחלקות המחשב הממשלתיות. "אין כוונה לפגוע בסקטור זה שעובדיו ישאו בעיקר האחריות על הידע ותהליכי המחשוב של משרדי הממשלה".

מכרז מרכב"ה נחשב לאחד ממכרזי המחשוב הגדולים בשוק הציבורי בישראל. הפרויקט מיועד ליצור, על בסיס תוכנות מדף ושירותי מיקור חוץ, תשתיות אחידות ותיאום בין פעילויות משרדי הממשלה.

הפרויקט יבוא במקום פיתוח עצמי, שעלותו כ-40% מתקציב התחזוקה והפיתוח של האוצר בתחום המחשבים.

היקף הפרויקט, הכולל אספקת חבילות תוכנה, הטמעתם ושילובם, מוערך בכמיליארד עד מיליארד וחצי שקל לתקופה של חמש שנים. מימון הפרויקט ייעשה מתקציב המחשוב השוטף של משרדי הממשלה, העומד כיום על 800 מיליון שקל בשנה.

ההכנסות הצפויות לנס מרשיונות בלבד מסתכמות ביותר מ-100 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט תיושם מערכת mySAP.com בכל משרדי הממשלה, אשר תהווה תשתית להקמת מערכות מידע, e-business ו-e-government.

בנס מעריכים כי לזכייה בפרויקט תהיה השפעה עקיפה על כניסתם של גופים ציבוריים נוספים לפרויקטים בתחום המחשוב - השפעה שתביא להכנסות נוספות של כמה מאות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully