וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי זיו: עיכוב כניסתנו לתחום הפנסיה יפגע בפריפריה

רם דגן

30.12.2006 / 18:51

מנכ"ל בנק הפועלים: הרגולטורים החמיצו את ההזדמנות ליצור גוף נוסף, ולכן אי אפשר לבוא בטענות לבנקים הגדולים

צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, מצטרף למתקפה של הבנקים הגדולים על יוזמת ענתבי, לעיכוב כניסתם של הבנקים הגדולים לתחום הפנסיה. לאחר שבסוף השבוע אמרה מנכ"ל לאומי, גליה מאור, כי היא מצפה מהממשלה לנהוג על פי החוק, טוען זיו כי מי שייפגע ממהלך שכזה הם אזרחי הפריפריה.

"עיכוב הכניסה של הבנקים הגדולים, יפחית את הזמינות של הייעוץ ההגון בתחום הפנסיה לאזרחים. מה יהיה על אזרחי שדרות ומצפה רמון, למשל, בהן קיימים רק סניפים של הפועלים ולאומי? להם לא מגיע ייעוץ פנסיוני? האם אנחנו רוצים ייעוץ הוגן רק בין חדרה לגדרה?", שאל זיו, והוסיף כי, "האפליה בין הבנקים תפגע קודם כל באזרחים ובלקוחות שלנו, ולזה אנחנו לא מסכימים בשום פנים ואופן".

בחודש שעבר העלו בנק הפועלים ובנק לאומי את תעריפי העמלות שהם גובים מהאזרחים בעשרות אחוזים. חודש לאחר מכן, ותחת החשש מגזרות הרגולטורים, נזכרים בבנקים הגדולים להגן על האזרח הקטן: "אי אפשר לצפות שהבנקים הבינוניים והקטנים יגדילו את הרשת שלהם במאות סניפים כדי לכסות את כל המדינה", אומר מנכ"ל הפועלים.

לפני כעשרה ימים, נודע כי המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, צפוי שלא לתת לבנקים הגדולים רישיון יעוץ פנסיוני, כדי לתת לבנקים הקטנים והבינוניים יתרון בכניסה לענף.

המהלך של ענתבי בא במקביל ליוזמות החקיקה בכנסת, להטלת פיקוח על תעריפי העמלות הבנקאיות. זיו מזהיר כי התערבות כזו תזיק למערכת. "יש בישראל מסורת רעה של התערבות הרגולטורים לא רק בתהליכים, אלא גם במחירים. התערבות כזו יוצרת נזק לטווח ארוך. אם רוצים לפתור את בעיית התחרותיות במשק הישראלי, צריך קודם כל לדאוג שיהיה בנק גדול שלישי", אמר.

לטענתו, "לרגולטורים שמכרו את הבנקים היתה הזדמנות ליצור בנק כזה על ידי מיזוג עם בנקים אחרים והם לא עשו את זה. לכן אי אפשר לבוא בטענות לבנקים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully