וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להערכות קודמות: כלכלת יפאן צמחה ב-0.1% ברבעון הראשון

יהודה שויצר

16.8.2001 / 12:26

הנתונים שפורסמו היום סותרים הערכות לירידה של 0.2% בתמ"ג; עם זאת, המשק היפאני נמצא בפתחו של מיתון עמוק

מפרסום נתוני התמ"ג המתוקנים לרבעון הראשון ביפאן עולה כי בניגוד להערכות קודמות, צמחה כלכלת יפאן ברבעון הראשון ב-1%. נתונים אלה, שפירסמה ממשלת יפאן, סותרים את ההערכה הראשונית כי כלכלת יפאן התכווצה ב-0.2% בתקופה זו.

למרות השיפור היחסי בנתוני התמ"ג, התמונה המצטיירת ממבט על נתוני כלכלת יפאן היא עגומה מאוד. ברבעון הראשון של השנה עלה התמ"ג בשיעור צנוע מאוד, והתחזיות לרבעון השני גרועות אף יותר. זהו רצף הצמיחה הגרוע ביותר מאז מלחה"ע ה-2 שרושמת הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. רמת האבטלה ביפאן הגיעה לשיא של 4.9% בחודש מאי, הצריכה הפרטית נותרה נמוכה, והיצוא נפגע כתוצאה מההאטה בארה"ב, שותפת הסחר הגדולה ביותר של יפאן.

התחזית לעתיד נראית עגומה אף היא. לפני שבוע, הבנק המרכזי של יפאן הוריד שוב את ההערכות לכלכלת יפאן בחודש יולי, לאחר שהוריד אותן גם ביוני. נפילה ביצוא וירידה בהשקעות המגזר העסקי מעצימות את המגמה השלילית בכלכלה, נאמר בדו"ח.

הממשלה ביפאן, בראשותו של ג'וניצ'ירו קואיזומי, הבטיחה לבצע רפורמות שיוציאו את הכלכלה מהמיתון המתמשך ביותר שרשמה מאז מלחה"ע ה-2. קואיזומי אמר השבוע כי הרפורמות האגרסיוויות המתוכננות ביפאן יהיו כואבות, אך "יפאן תהיה בצרות צרורות אם לא נבצע את הרפורמות המבניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully