וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות מקים חברת ברוקרים בניו יורק

רם דגן

31.12.2006 / 9:21

כך נודע ל-TheMarker; במקביל להקמת חברת הברוקרים, מתקדם מזרחי טפחות בתוכנית ארגון חדרי המסחר שלו



בנק פועל בימים אלה כדי להקים חברת ברוקרים בניו יורק, שתספק שירותי ברוקראז' למשקיעים מוסדיים ישראליים וכן תנהל חלק מההשקעות העצמיות של הבנק - כך נודע ל-TheMarker. החברה, שתיקרא "UMTB סקיוריטיס" (securities), פנתה לרשויות בארה"ב ולפיקוח על הבנקים בישראל כדי לקבל את ההיתרים הנחוצים.



החברה החדשה, שתעבוד בכפוף לסניף החדש שמקים הבנק בניו יורק, תהיה התשובה של מזרחי טפחות לבנק הפועלים שהשלים בתחילת 2006 את רכישת חברת הברוקרים האמריקאית אינווסטק. עם זאת, מזרחי טפחות צפוי להשקיע במהלך סכום נמוך יותר מהפועלים ששילם כ-30 מיליון דולר, בין השאר מכיוון שרכש את תיק הלקוחות הקיים של אינווסטק. עיקר הוצאות ההקמה של מזרחי טפחות הן בגין גיוס עובדים והוצאות רישיונות. ההשקעה המתוכננת של מזרחי טפחות נאמדת בכמה מיליוני דולרים.



במקביל להקמת חברת הברוקרים, מתקדם מזרחי טפחות בתוכנית ארגון חדרי המסחר שלו, הכוללת בין השאר איחוד של פעילות חדרי המסחר בניו יורק ובלונדון עם חדר המסחר בישראל. באחרונה איחד הבנק את חדרי המסחר המקומיים שלו והוא פועל במתכונת של רצפת מסחר אחידה.



משמעות המהלך היא כי חדר המסחר המאוחד של מזרחי טפחות יכול לספק מענה לכל סוגי עסקות ניירות הערך והמטבעות (מניות, איגרות חוב, מט"ח, אופציות וריבית). זאת בניגוד למצב השורר בבנקים אחרים, שמפעילים חדרי מסחר נפרדים לכל סוג עסקה. אלדד פרשר, מנהל החטיבה הפיננסית והסמנכ"ל בבנק, שאישר את הידיעה, הסביר כי מטרת המהלכים היא מעבר של הבנק מתפישת מוצר לתפישת לקוח, כך שלקוח שמבקש לבצע פעולות הקשורות לשוק ההון יוכל לעשות זאת מול חדר מסחר אחד.



בשלב זה פועל חדר המסחר של הבנק בלונדון בתיאום מלא עם חדר המסחר המקומי המאוחד, ובקרוב אמור גם חדר המסחר בניו יורק לעבור לעבודה במתכונת כזו. איחוד חדרי המסחר אמור לייעל את הפעילות, בין השאר לנוכח העובדה שהעסקות שמתבצעות בחדרי המסחר השונים יתעדכנו באופן שוטף בכל חדרי המסחר האחרים של הבנק, מה שיקל גם על ניהול מצב הביטחונות של הלקוח, דבר הנחוץ לצורך אישור הפעולות. חדר המסחר החדש של מזרחי טפחות, שמונה כ-60 עמדות, משרת לקוחות עסקיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully