וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז הרכבת הקלה בתל אביב: קבוצת MTS צפויה לזכות היום במכרז הגדול אי פעם

שרון קדמי

31.12.2006 / 9:19

ועדת המכרזים הבין-משרדית תתכנס הבוקר בירושלים כדי לפתוח את ההצעות הכספיות של שתי המתמודדות במכרז



קבוצת MTS צפויה להיות הזוכה שתוכרז היום, במכרז הרכבת הקלה בתל אביב שהיקפו כ-10 מיליארד שקל. ועדת המכרזים הבין-משרדית תתכנס הבוקר בירושלים כדי לפתוח את ההצעות הכספיות של שתי המתמודדות במכרז ומיד אחר כך להכריז על הקבוצה הזוכה. עד עתה מסתמנת - MTS בה חברות אפריקה ישראל, סימנס הגרמנית, אגד, CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הפורטוגזית - כקבוצה הזוכה. זאת לאחר שזכתה בניקוד טכני-הנדסי גבוה יותר. גם המודל הפיננסי של הקבוצה מצביע על יתרונה.



המכרז על גובה מענק ההקמה שיקבל הזכיין מהמדינה פורסם לפני למעלה משלוש שנים, באוקטובר 2003, ומועד הגשת ההצעות למכרז נדחה חמש פעמים. שלוש הצעות הוגשו בפברואר האחרון על ידי MTS, מטרורייל וספידן. באוגוסט הודיעה ועדת המכרזים על פסילתה של ספידן בשל אי עמידה בתנאי המכרז, וכן הודיעה שתקיים סבב התמחרות נוסף בין הקבוצות שנותרו על מנת להוזיל את הצעותיהן.



בסיבוב הראשון הגישו הקבוצות הצעות גבוהות מאוד: MTS הציעה 9.4 מיליארד שקל ומטרורייל הציעה 9.1 מיליארד שקל. ההערכה היא כי ספידן הציעה כ-6.8 מיליארד שקל, אך הצעתה הכספית לא נפתחה בשל הפסילה. לפי הערכות, שתי ההצעות המחודשות נמוכות מ-7.5 מיליארד שקל, והפער ביניהן הוא של כמה עשרות מיליוני שקלים בלבד - כאשר הצעתה של MTS זולה יותר. אם אלה אכן הנתונים, הקבוצה תרשום לעצמה היום בצהריים את אחת הזכיות המשמעותיות ביותר במכרז בישראל אי פעם.



המכרז הוא להקמתו והפעלתו של הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, הקו האדום. המכרז יבוצע בשיטת BOT בה היזם יתכנן, יקים ויתפעל את הקו למשך 32 שנים כולל תקופת ההקמה, ואז יעבירו למדינה ללא תמורה. לפי לוח הזמנים כרגע, העבודות צפויות להתחיל ב-2008, אחרי השלמת התכנון המפורט והסגירה הפיננסית, והן צפויות להימשך כשש שנים - עד סוף 2013.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully