וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונדסבנק: צמיחה אפסית לכלכלת גרמניה ברבעון השני

דפנה מאור

16.8.2001 / 14:28

הביטחון העסקי נפל לשפל של 5 שנים והאבטלה בעלייה; מכון המחקר DIW צופה אי צמיחה גם ברבעון השלישי

הצמיחה בכלכלת גרמניה הואטה לאפס ברבעון השני של השנה, כך עולה מנתוני הבנק המרכזי, הבונדסבנק. נתונים אלה שונים במעט מנתוני מכון המחקר DIW, שדיווח אתמול על ירידה של 0.1% בתוצר המקומי הגולמי לעומת הרבעון הראשון של השנה.

בנוסף לבלימת הצמיחה נרשמה ירידה במהלך חודש יוני ירידה בביטחון העסקי לשפל של 5 שנים, ועלייה מתמדת בשיעור האבטלה בחודשים האחרונים. הרבעון השני היה החלש ביותר מזה שנתיים עבור הכלכלה הגרמנית במונחי צמיחה.

הבנק לא פירסם תחזיות לרבעונים הבאים, אולם התחזית שפורסמה אתמול על ידי DIW, צופה צמיחה אפסית. נתונים ממשלתיים על הצמיחה יפורסמו על ידי משרד הסטטיסטיקה הפדרלי ב-23 באוגוסט.

הסיבה לנסיגה בצמיחה היא ההאטה הגלובלית, אשר פגעה בביקוש למוצרי הייצוא הגרמני, ואילצה את חברות הענק לפטר אלפי עובדים. DIW כתב בהודעתו אתמול כי כלכלת גרמניה נמצאת במצב של סטגנציה, וכי עלייה בצריכה הפרטית כתוצאה מרפורמה במסים לא סייעה לקזז את הירידה בתחום הייצור.

הנתונים השליליים עשויים להשפיע על הבנק המרכזי של אירופה לסגת מעמדתו הקשוחה בנושא הריבית. עד כה הוריד ה-ECB את הריבית פעם אחת מתחילת השנה, ברבע אחוז. הבנק אמר כי יעדיו הראשיים הם לבלום את האינפלציה, ולא לעודד את הצמיחה. אולם נתוני חודש יולי בגרמניה ובריטניה מראים דעיכה ברורה ביוקר המחירים באירופה,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully