וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל האיסור על פרסום קמעוניות בערוצי הטלוויזיה הממלכתית בצרפת

סוכנויות הידיעות

31.12.2006 / 11:51

עלות הפרסום עשויה לצמוח בכ-10% ככל שיגבר הביקוש לזמן הפרסום המוגבל בטלוויזיה



צרפת החליטה לבטל את האיסור על פרסום מרכולים, חנויות כלבו וקמעוניות נוספות בטלוויזיה הממלכתית. אנליסטים צופים כי הקמעוניות יציפו את שידורי הטלוויזיה בהמוניהן במטרה לדרבן הוצאות מפרסמים וצרכנים.



מטרת האיסור היתה לשמש אמצעי הגנה על הכנסות העיתונים המקומיים מפרסומות ולהגן על הקמעוניות הקטנות שחששו מפני השפעתן של מסעות הפרסום של הרשתות הגדולות ברחבי המדינה. הנציבות האירופית התנגדה לאיסור מתוך טענה שהוא מהווה ריסון בלתי חוקי על התחרותיות בשוק והכריחה את צרפת לבטלו ב-2004.



רגולטורים הכניסו בהדרגה פרסום קמעוני לערוצי הטלוויזיה בכבלים, בלווין ובערוצים הדיגיטלים מאז שנת 2004. כעת, האיסור הוסר מערוצי הטלוויזיה האנלוגים אשר אחוזי הצפייה בהם הוא הגדול ביותר.



זהו הצעד האחרון בשורת צעדים שנועדו להחליש את הרגולציה כנגד קמעוניות באירופה, אשר כלכלתה, לטענת האנליסטים, מעוכבת עקב פעילות צרכנית איטית לעומת הפעילות הצרכנית בארה"ב ובריטניה.



בצרפת קיים עדיין איסור רגולטורי על פרסום סרטים בטלוויזיה, אשר נועד להגן על מפיקי הסרטים המקומיים וחברות המדיה מידו הארוכה והמיומנת של השיווק ההוליוודי. עם זאת, ביטול האיסור על הקמעוניות עשוי לגרור הקלות בתחומים אחרים של תעשיית המדיה ולעזור למשרדי הפרסום.



לפי הערכות, השקעת הטלוויזיה הצרפתית בפרסום תעלה בכ-264 מיליון דולר בשנה הבאה. עלות פרסומות בטלוויזיה יצמחו בכ-10% ככל שיגבר ביקוש הקמעוניות לזמן הפרסום המוגבל בטלוויזיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully