וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביפר פיתחה מכשיר מוצפן ראשון בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל

ערן גבאי

31.12.2006 / 12:08

הפיתוח ארך 3 שנים; החברה התחילה לשווק את מכשיר הביפר המוצפן גם לגופים עסקיים מתחום התקשורת



חברת ביפר פיתחה מכשיר ביפר מוצפן ראשון והחלה לשווק אותו. פיתוחו ארך כ-3 שנים וכלל צוות של מהנדסים ומתכנתים של חברת ביפר בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל. ההצפנה עושה שימוש באלגוריתם הצפנה על פי תקן של הסוכנות הפדרלית האמריקאית שימנע את פיצוח ההודעות בזמן אמת. הביפר יאפשר העברת הודעות מוצפנות במפתח באורך של 256 תווים.



נתי דרוטין, סמנכ"ל השיווק של ביפר, אומר כי "לאחר שלב הפיילוט של מערכת הזימון המוצפנת שבוצע בקרב כוחות הביטחון, החברה התחילה לשווק את מכשיר הביפר המוצפן גם לגופים עסקיים מתחום התקשורת, עיתונאים, אנשי מדיה, משרדי פרסום ויחסי ציבור בעלי עניין באבטחת מידע".



מכשירי הביפר המוצפנים דומים חיצונית למכשירים הקיימים, אך בעלי זיכרון פנימי גדול פי-3.



לחברת ביפר יותר מ-50 אלף מנויים השולחים מדי יום כ-80 אלף הודעות ביפר. הפעילות של ביפר, שנוסדה ב-1988 ומנוהלת על ידי אילן פרידלנד, מתבססת על שני מנועים עיקריים: אספקת שירותי העברת מידע באיתוריות (paging) והודעות כתובות (SMS) באלחוט, שהיא כ-60% ממחזור החברה; וכן הפעלת מרכזי Call Center עבור גופים אחרים (כמיקור חוץ), שהיא כ-40% מסך הכנסות החברה. לביפר מחזור של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, והיא עשויה לסיים את 2006 עם מחזור של כ-120 מיליון שקל.

בביפר עוברים יותר מ-1.2 מיליארד הודעות איתורית בשנה, מהן כ-80% במגזר העסקי-מוסדי וכ-20% בשוק הפרטי. יוצא אפוא, שמספר הודעות האיתורית שמעבירה ביפר בשנה דומה למספר הודעות SMS שמעביר מפעיל סלולרי - על אף שביפר משרתת רק כמה עשרות אלפי מנויים עסקיים. את 2006 צפויה ביפר לסיים עם יותר מ-2.2 מיליון הודעות SMS.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully