וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הלאומית לדרכים פירסמה מכרז לשדרוג כביש הבקעה בהיקף של 33 מיליון שקל

שרון קדמי

31.12.2006 / 12:20

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים: השיפורים צפויים להפחית את מספר תאונות הדרכים בכביש 90



החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) פירסמה מכרז לביצוע העבודות לשדרוג כביש 90 - כביש הבקעה - בהיקף של 33 מיליון שקל. כביש הבקעה הוגדר בעבר ככביש אדום בקטע המדובר. בין 2002 ל-2005 אירעו בקטע כביש זה 19 תאונות, מהן 2 קשות ו-3 קטלניות. במעצ ציינו, כי מסיבות של טופוגרפיה בשטח וחוסר אחידות במהירות הנסיעה לאורך הכביש, הוספת תמרור ותגבור נוכחות המשטרה במהלך השנים לא מנעו את הישנותן של התאונות הקטלניות.



לדברי מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, השיפורים שיבוצעו במסגרת הפרויקט יפחיתו באופן משמעותי את מספר תאונות הדרכים בכביש 90. "החובה הבסיסית שלנו היא להאיץ ביצועם של פרויקטים שיכולים להציל חיי אדם. הטיפול בכבישים האדומים עומד בראש סדר העדיפויות שלנו", הצהיר ויז'ניצר.



בחברה הלאומית ציינו שפרויקט כביש 90 עומד בקנה אחד עם הנחייתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, להאיץ ביצועם של פרויקטים בטיחותיים.



במסגרת הפרויקט יבוצעו שיפורים גיאומטריים ובטיחותיים להתאמת הדרך לכביש חד מסלולי דו נתיבי המתאים למהירות נסיעה של 90 קמ"ש. זאת, על ידי התוויה אופקית ואנכית המתאימה להנחיות הבטיחות, כולל שוליים תקניים והתקנת מעקות בטיחות.



אורך קטע הכביש שישודרג הוא כ-4.5 ק"מ. העבודות בפרויקט יכללו: עבודות עפר, מילוי וסלילה; העתקת מתקני ניקוז, מעבירי מים ותשתיות תקשורת; התקנת מעקות בטיחות; טיפול ושיקום נופי.



העבודות בפרויקט צפויות להימשך כ-16 חודשים, עד אמצע 2008. הכביש יהיה פתוח לתנועה משך כל תקופת העבודות, במהלכן יבוצעו הסדרי תנועה זמניים בהפרעה מינימלית לתנועה העוברת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully