וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד האינטרנט יאפשר הורדה בחינם של נוסטלגיה ישראלית

ליאור הנר

31.12.2006 / 13:44

אתר אינטרנט חדש יציע שירים עבריים ישנים בשיתוף פעולה עם המלחין נחום היימן והעמותה למורשת הזמר העברי



איגוד האינטרנט הקים אתר חדש שיאפשר השמעה מקוונת והורדה של שירים עבריים נוסטלגים בחינם. האיגוד יספק תמיכה כספית להמרת הקלטות של שירים עבריים שהוקלטו על קלטות מגנטיות לפורמט דיגיטלי ובהקלטת שירים 'ישנים', כדי להעלות אותם לאינטרנט. בשלב הראשון יועלו כ-50 שירים במטרה להגדיל את הכמות לכמה מאות תוך זמן קצר.



www.nostalgia.org.ilהשירים יועלו לאתר האינטרנט של העמותה למורשת הזמר העברי, במרכז פעילותה עומד המלחין נחום היימן. זכויות היוצרים של היצירות שיועלו לאתר שייכות לעמותת הזמר העברי או שבעל הזכויות התיר להשתמש בהן. כמו כן יועלו יצירות שתוקף זכויות היוצרים עליהן פג או שהן נחלת הכלל. השירים, ביניהם קלאסיקות דוגמת: "נומי נומי ילדתי", "אם בהר חצבת אבן", "אצא לי אל היער", "אש אש מדורה", "הנהג שלנו חברה'מן" וגם "הצופים והצופות", יהיו זמינים בחינם להאזנה מקוונת ולהורדה בפורמט MP3 בכתובת: www.nostalgia.org.il, המציע כיום תקליטורי שירים נוסטלגים בתשלום.



"אחת מהמטרות של איגוד האינטרנט הישראלי היא הרצון לקדם את העשרת הרשת בתכנים איכותיים המשקפים את המורשת התרבותית וההיסטורית של המדינה", הסביר ד"ר אמיר עציוני, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי. "למרות הפריחה בשימוש באינטרנט בישראל, קיים עדיין פער גדול בין פוטנציאל התוכן שיכולה להעמיד החברה והתרבות בישראל, לבין המימוש ברשת. עדיין חסרים אתרי תוכן חופשיים ואיכותיים נגישים לכלל האוכלוסייה".



"עם שלא משמר את התרבות שלו, מאבד את העבר, אין לו הווה והוא שורף את העתיד מדינה כמו שלנו, בה קוטביות גדולה בין אלו שיש להם ואלו שאין להם, ראוי שארגונים ועמותות שיכולים להרשות לעצמם, יתרמו לנחלת הכלל", אמר היימן.



"אנחנו מקווים שהפרויקט הזה יהווה סנונית ראשונה למידע נוסף שאינו זמין באינטרנט" אומר יוני נוקד, חבר הנהלת איגוד האינטרנט, "יש כוונות ורצונות להקים פרויקטים דומים בתחומים אחרים. אנחנו רוצים להביא את הנושא למודעות אך לדעתי המדינה צריכה לממן את המרתם של התכנים לאינטרנט". לדברי נוקד יש קטלוגים רבים במוזיאונים ברחבי הארץ שיושבים כאבן שאין לה הופכין ושאינם זמינים לציבור. "הציבור מימן את הפרויקטים הללו ואין סיבה שהם לא יהיו זמינים", הוא מוסיף, "על ידי מעט מאוד משאבים אפשר לחשוף הרבה מאוד מידע".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully