וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות פלשתיניים: הסכמה בין ישראל לחמאס על פרטי העסקה לשחרור שליט

31.12.2006 / 13:56

העסקה תבוצע בשני שלבים; חמאס הסכים להצעה ישראלית, לפיה יעביר הארגון קלטת וידיאו שבה תצלום של גלעד שליט בחיים



מקורות פלשתיניים מסרו היום (ראשון) ל"הארץ" כי חמאס הסכים להצעה ישראלית באשר לשחרורו של גלעד שליט, שהועברה לארגון באמצעות מפקד המודיעין המצרי, עומר סולימאן, השוהה כעת בסעודיה. סולימאן נפגש עם ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, איסמעיל הנייה, וככל הנראה גם עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.



המקורות מסרו כי לפי ההצעה הישראלית חמאס יעביר לישראל קלטת וידאו שבה תצלום של גלעד שליט בחיים. בתמורה תשחרר ישראל חלק מהאסירים הקטינים והאסירות הנמצאים בישראל. בשלב השני, יועבר שליט לידי המצרים, ואז לישראל, במקביל לשחרור 450 אסירים פלשתינאים. חמאס יציג למצרים רשימה של האסירים שהוא מבקש לשחרר, וישראל תתבקש לאשר רשימה זו. לאחר כחודשיים ישראל תשחרר קבוצה נוספת של אסירים, והיא שתחליט על המספר המדויק ועל זהותם. ישראל הבטיחה להיות "נדיבה" במהלך זה.



שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-ריט, קיבל את פרטי העסקה במהלך ביקורו בשבוע שעבר בירושלים. גורם בכיר בחמאס בעזה אמר ל"הארץ" כי לאנשי הארגון בשטחים הגיעו ידיעות כי ישנן חדשות טובות מאוד שיפורסמו בקרוב, אך הוא עוד לא שמע על פרטי העסקה. דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אישר בראיון לקול ישראל כי היתה פריצת דרך באשר לעסקה לשחרור שליט.



לפני יומיים אמר הנייה כי הוא אופטימי באשר לסיכויהם של שליט ושל האסירים הפלשתינאים להשתחרר בימים הקרובים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully