וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרורייל מתכוננת לערעור: טוענת כי החלטת ועדת המכרזים התעלמה מהיבטים סביבתיים ובטיחותיים

שרון קדמי

31.12.2006 / 15:42

לדברי החברה, שיטת הכרייה של MTS "אינה ישימה בישראל ותפגע פגיעה בלתי הפיכה באקוויפר החוף"



המפסידה במכרז הרכבת הקלה, קבוצת מטרורייל, לא חוסכת זמן ומכינה את הקרקע לפנייה לבית המשפט. החברה התייחסה היום להחלטת ועדת המכרזים ופירסמה הודעה בה היא כותבת, כי "שיטת הכרייה שנבחרה דורשת חפירה לעומק רב, וכתוצאה מכך תחייב שאיבת מי תהום בהיקף של עשרות מיליוני מ"ק מים. לטענת קבוצת מטרורייל, אשר נתמכת בחוות דעת של גופי הנדסה בינלאומיים מהשורה הראשונה, השיטה אינה ישימה בישראל והיא תפגע פגיעה בלתי הפיכה באקוויפר החוף, שהוא אחד משני מאגרי מי התהום החשובים בישראל. במהלך החודשים האחרונים הסתבר כי נציבות המים כלל לא היתה מעורבת בהליך הבדיקה, ורק לאחרונה היא עודכנה בנושא. בנוסף, הוועדה החליטה לא לקחת בחשבון את העלויות הנוספות למדינה הכרוכות בהצעה הזוכה, מה שהופך אותה למעשה להצעה יקרה יותר".



יצוין, כי הנושא נדון בוועדת המכרזים, במשרדי האוצר והתחבורה ובנציבות המים ולפי שעה הוחלט, כי אין כל בעיה עם שיטת הכרייה אותה הציעה MTS וכי הנושא ייבדק לגופו כאשר הדבר יידרש. בנוסף נאמר, כי בידי המדינה עבודות וחוות דעת שאינן פוסלות את שיטת הכרייה של MTS.



במטרורייל ציינו, כי "אנו מצרים על כך שהוועדה בחרה להתעלם מחוות הדעת שהוצגו לה, לפיהן שיטת הכרייה שנבחרה תגרום נזק בלתי הפיך למאגר מי התהום ולסכנת התמוטטות ופגיעה בנפש ובמבנים, כפי שאירע בפרויקטים דומים בעולם, וכן מפגמים נוספים שנפלו בהצעה הזוכה. הקבוצה תלמד את ההחלטה ותשקול את צעדיה בהתאם".



הבוקר, עוד לפני שנקבעה זהות הזוכה במכרז, שלחה מטרורייל מכתב לוועדת המכרזים בו הביעה את מחאתה על הבהילות התמוהה בקביעת טקס הכרזה על זוכה, לפני שנבדקו ההשלכות הסביבתיות של ההצעות השונות, ובעיקר החשש להמלחה ולזיהום מאגר מי התהום וההשלכות הבטיחותיות הכרוכות בכך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully