וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה את השנה בירידות קלות

אסף רותם

31.12.2006 / 17:33

דלק נדל"ן קרסה ב-10%. הפניקס זינקה ב-15%. אלביט הדמיה סיימה בירידה של 4%. מניית הבינלאומי צנחה ב-7%

הבורסה בתל אביב נסחרה ביומה האחרון של שנת 2006 בירידות רגועות, על רקע מגמה שלילית בוול סטריט ביום שישי, ולאחר שהמדדים המובילים רשמו ירידה של כ-2% בשבוע האחרון. ואולם, סיום המסחר היה לא פחות ממדהים. בשעה 16:30 בוצע מסחר מיוחד לצורך עדכון המדדים שייכנס לתוקפו מחר, והוא הקפיץ בחדות ובמהירות את המניות שנדדו בין המדדים.

זאת, משום שגופים כגון קרנות ותעודות סל נאלצו להיפטר ממניות שיוצאות ממדד מסוים ולקנות במקומן את המניות החדשות במדדים. המדדים פתחו בירידות של יותר מ-1%, ואולם בשעות האחרונות הם תיקנו כלפי מעלה - עד שהתחילה המהומה. בסיום, איבד מדד המעו"ף כ-0.3% ל-926 נקודות. מדד ת"א 100 נסוג אף הוא ב-0.4% ל-921 נקודות. מחזור המסחר היה גדול והסתכם ב-1.9 מיליארד שקל, חלק נכבד ממנו בחצי השעה האחרונה. מדד הנדל"ן, שנפל בתחילת היום כ-2% התאושש מעט, ושוב נפל בסיום כ-1.1%. מדד הנדל"ן איבד כ-7% בשלושה שבועות. למרות הירידות היום, הרי שבסיכום שנתי רשמה הבורסה שנה רביעית ברציפות של עליות, בה נהנו המשקיעים מתשואה של כ-12% במדדי המעו"ף ות"א 100, ומי שהשקיע במדד נדל"ן 15 אף זכה לתשואה של כ-66%.

מנהל חדר המסחר באחד הבנקים אמר הבוקר כי ייתכן שגופים מסויימים לוחצים מטה את המדד כדי לקרב את התשואות שלהם לאלו של המדד. לדבריו, מימושי סוף השנה לצורכי מס תורמים לירידות. "ייתכן שנראה תיקון לקראת סוף היום", הוא הוסיף.

בשוק המניות, זעזועי המדדים הביאו לתנועות חדות מאד, במחזורי ענק. הפניקס, שנכנסת למדד ת"א 100, זינקה 14.8%. דלק נדל"ן קרסה ב-9.9%, בעוד דניה סיבוס איבדה 5%, אלביט הדמיה, שנזרקת ממדד נדל"ן 15 צנחה ב-3.6% והבינלאומי 1 נפלה ב-6.7%.

בקרב המניות שלא לקחו חלק במהומה, המשיכו הבנקים לרכז עניין על רקע יוזמת המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, לעכב את כניסתם של לאומי והפועלים לתחום הייעוץ הפנסיוני, בניסיון לעודד תחרות בשוק הבנקאות על ידי מתן יתרונות לבנקים הקטנים. לאומי טיפסה כ-0.8%, בעוד שהפועלים איבדה כ-0.7%. גם מניית מזרחי-טפחות איבדה כ-0.8%, למרות הפרסום ב-TheMarker על תוכניתו של הבנק להקים חברת ברוקרים בניו יורק.

את המחזור הגדול ביותר ריכזה היום טבע שירדה ב-1.1% והשלימה נפילה של כ-35% השנה.

הכשרת היישוב טיפסה ב-3.4%, למרות שמשפחת נמרודי רכשה את חלקו של אילן בן דב בחברה תמורת 142 מיליון שקל - פרמיה של כ-7% על מחיר השוק. משפחת נמרודי רכשה 20% ממניות החברה, אותן החזיק בן דב, לפי מחיר של 25.5 שקל למניה.

מניית איזי אנרגיה זינקה בכ-8.8% במחזור גדול, על רקע כניסת החברה לפעילות במגזר הדלק בארה"ב. החברה הודיעה על רכישת 15 תחנות דלק וחנויות נוחות תמורת כ-15 מיליון דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully