וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלית אקס-ליבריס רוכשת את מתחרתה

גיא גרימלנד

31.12.2006 / 16:20

אנדובר האמריקאית היתה מתחרתה הגדולה בשוק תוכנות לניהול ספריות באקדמיות בעולם. העסקה מוערכת בכ-50 מיליון דולר

חברת הסטארט אפ הישראלית אקס-ליבריס - שנמכרה לקרן ההשקעות הפרטית פרנסיסקו פרטנרס תמורת 62 מיליון דולר בחודש יולי האחרון - מבצעת צעד משמעותי מאוד בדרך להפיכתה לחברה המובילה בתחום פתרונות תוכנה לספריות ומרכזי מידע. החברה רכשה לאחרונה את מתחרתה הגדולה בתחום - אנדבור (Endeavor) האמריקאית - שהתחרתה מולה בשוק תוכנות לניהול ספריות באקדמיה.

היקף העסקה לא פורסם, אך גורם המקורב לעסקה מסר ל-TheMarker, כי אחת הערכות היא שהיקף העסקה הגיע לכ-50 מיליון דולר. לסכום זה אין אישור רשמי. מתי שם טוב, מנכ"ל החברה, אמר ל-TheMarker, כי בעקבות המיזוג מספר העובדים בחברה המאוחדת צפוי להגיע ל-400 איש: 150 בארץ, 150 בארה"ב ו-100 בסניפיה בשאר העולם. כיום אקס-ליבריס מפעילה שבעה משרדים ב-24 מדינות. היקף המכירות הצפוי בעקבות המיזוג יגיע ל-68 מיליון דולר בשנת 2007. "החברה בעלת השליטה באנדבור החליטה שאין מקום לחברת תוכנה בפרוטפוליו שלה. כבר שנתיים אנחנו מתכננים לרכוש אותה".

מה תעשו בהמשך? האם תבצעו רכישות נוספות?

"נמשיך להעמיק את האחיזה שלנו בשוק הספריות הדיגיטליות ולפתח מוצרים נוספים לתחום. אנחנו מוציאים כעת מוצר חדש בשם פרימו (Primo) שתפקידו לחפש באופן מאוחד במאגרי מידע דיגיטליים ופיסיים וגם בחומרים (מנויים) שהספרייה רוכשת".

באקס-ליבריס - המתמחה בתוכנות לניהול דיגיטלי של ספריות - הושקעו ארבעה מיליון דולר בלבד על ידי תמר טכנולוג'י הולדינס (בניהול זוהר גילון), קרן ההון סיכון וולדן ישראל וחברת יישום למסחור פטנטים באוניברסיטה העברית. בחודש יולי האחרון החברה נמכרה תמורת 62 מיליון דולר לקרן הפריווט אקוויטי פרנסיסקו פרטנרס, המנהלת הון בהיקף של חמישה מיליארד דולר, פועלת בעיקר בארה"ב ומבצעת רכישות של חברות טכנולוגיה בוגרות. רכישת אקס-ליבריס היתה העסקה הראשונה שפרנסיסקו פרטנרס מבצעת בישראל.

כבר אז הובהר שאקס-ליבריס תשמור על עצמאותה המלאה, שכן בניגוד לרכישות אחרות, מטרתה של פרנסיסקו פרטנרס היתה להשביח את ערכה של אקס-ליבריס על ידי מיזוגים נוספים.

אקס-ליבריס הוקמה ב-1983 כספקית תוכנה לניהול הספריות של האוניברסיטה העברית. המערכת העיקרית של החברה היא "אל"ף 500" - הדור האחרון של משפחת המוצרים שפיתחה החברה בתחילת שנות ה-80. עד כה שווקו המערכות של אקס ליבריס ליותר מ-1,500 לקוחות ברחבי העולם. 70 מתוך 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם משתמשות בתוכנה, כמו MIT והארווארד, ולצדן ספריות כמו הספרייה הבריטית וספריית הקונגרס האמריקאי.

ב-2007 החברה מתכננת להוציא גרסאות חדשות של התוכנות המובילות שלה "אל"ף 500" ו"ווייג'ר" שהינה במקור של חברת אנדבור.

שם טוב, הצטרף לחברה ב- 2003. לפני כן שימש כנשיא שורקומפ (Surecomp), חברת תוכנה גלובלית המתמחה בפתרונות לבנקים מסחריים בכ-30 מדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully