וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקסטון תחזיר למשקיעים 40 מיליון דולר

רם דגן

31.12.2006 / 17:31

חלק מהמשקיעים הם גופים מוסדיים מקומיים שיציגו רווח של כ-10% על ההשקעה במרקסטון

איך שמהלך אחד יכול להשכיח שנה קשה. קרן ההשקעות, מרקסטון, המנוהלת על ידי רון לובש ואמיר קס תחלק למשקיעים שלה 40 מיליון דולר מתוך 400 מיליון דולר שכבר השקיעו בה. בעקבות החלוקה ירשמו המשקיעים, בניהם גם גופים מוסדיים מקומיים, רווח על ההשקעה במרקסטון, ובכך ישכיחו את השנה הקשה שעברה הקרן שרכשה מפועלים את קרנות פקן וקהל שאיבדו עד כה מיליארדי שקלים.

מרקסטון, שגייסה לפני כ-3 שנים 800 מיליון דולר, "קראה" עד היום ל-400 מיליון דולר, כלומר המשקיעים שיקבלו בחזרה 40 מיליון דולר מהכסף יוכלו להציג בדו"חות 2006 תשואה של כ-10% על ההשקעה שלהם בקרן. מנגד, מאז יצאה לדרך, רשמה מרקסטון הוצאות של כ-35 מיליון דולר מתוך הסכום שגייסה.

בין הגופים המקומיים שמשקיעים בקרן: בנק הפועלים, בנק לאומי, חברות הביטוח הפניקס, הראל וכלל-ביטוח, קבוצת דלק, קופות הגמל של לאומי והמזרחי-טפחות וקרן הפנסיה מבטחים. הכסף שיוחזר למשקיעים מגיע מדיווידנדים שחלקו החברות בהן הקרן מושקעת ומהכנסת השותפים בדפי זהב שמאפשרת לקרן להציג רווח על הנייר של כ-100% על ההשקעה הראשונית שבצעה. בימים האחרונים השלימה הקרן גיוס של כ-25 מיליון דולר בדפי זהב.

מרקסטון שהחלה את גיוס הכסף שלה במהלך שנת 2003, החלה את פעילות ההשקעות במשק הישראלי רק לפני שנתיים, עם הרכישה של דפי זהב. אורך חיי הקרן, שהמשקיעים העיקריים שלה הן קרנות פנסיה אמריקאיות הוא 12 שנים. בעבר אמר מנהל הקרן, רון לובש, כי את הביצועים שלה ניתן יהיה לאמוד רק בעוד 5 שנים לפחות. בשנתיים האחרונות ביצעה מרקסטון 7 השקעות משמעותיות. בנוסף לדפי זהב רכשה הקרן את חברת זרעים גדרה, את יצרנית סיבי הניילון נילית ואת חברת ההנדסה PRS. אולם מעל לכל ההשקעות האלה מרחפת רוחה של ההשקעה בבית ההשקעות החדש שמקימה הקרן - פריזמה. סך הכול צפויה הקרן להשקיע בבית ההשקעות כמיליארד שקל (מתוך סכום של כ-2 מיליארד שקל).

את המסע בפריזמה החלה מרקסטון בסוף 2005, כאשר רכשה את קרנות הנאמנות פקן מבנק הפועלים. מאז הרכישה סבלה פקן מפדיונות חריפים של כ-10 מיליארד שקל. עם זאת, במרקסטון לא מתכוונים לבצע מחיקה בדו"חות הכספיים, זאת בין היתר בעקבות הרכישה של להק מהפועלים שבוצע במחיר נמוך במיוחד, שהיווה פיצוי על עסקת פקן. כמו כן, טוענים בקרן, כי הירידה בהיקף הנכסים המנוהלים של פקן לא התבטא בירידה משמעותית בשיעור דמי הניהול שלה. מרקסטון צפויה להשלים ברבעון הראשון של השנה את רכישת קופות הגמל של הפועלים ולאומי, עליה סיכמה בתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully