וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות העובדים הלאומית מבקשת למנוע קיום בחירות לוועדי עובדים במקומות בהם חל תקנון של ההסתדרות הכללית

עינב בן יהודה

16.8.2001 / 15:54

התובעת טוענת כי סעיף בתקנון המונע מעובד שאינו חבר ההסתדרות הכללית להגיש מועמדותו לוועד העובדים במקום עבודתו, סותר את החופש לכל עובד להתאגד

הסתדרות העובדים הלאומית הגישה היום לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בקשה למתן צו מניעה זמני שיורה להסתדרות הכללית להימנע מקיום בחירות לוועדי עובדים במקומות עבודה בהם חל תקנון ועדי עובדים של ההסתדרות הכללית.

הסתדרות העובדים הלאומית, באמצעות משרד עוה"ד קורן ושות', טוענת כי במסגרת שינוי התקנון בנובמבר 2000, הוכנס סעיף חדש הקובע כי עובד לא יהיה רשאי להיבחר לוועד העובדים אם הינו חבר בארגון עובדים אחר שאינו ההסתדרות הכללית החדשה, אלא אם לאותו ארגון עובדים הסדר עם ההסתדרות בדבר השתייכות חבריו לאיגוד המקצועי של ההסתדרות.

התובעת טוענת כי "המשיבה כה דאגה שמא ייפגע מעמדה, עד כי שכחה מי היא ובשם מי היא פועלת ורמסה בדרכה כמה וכמה מזכויות היסוד הבסיסיות הנתונות לעובד במדינת ישראל".

הסתדרות העובדים הלאומית טוענת כי הסעיף סותר בצורה בוטה את החופש הנתון לכל עובד להתאגד ולהתארגן, פוגע בעיקרון השוויון והינו דוגמה מובהקת להוראה מפלה, וכי הוא סותר את מהות ייעודו של ועד עובדים. התובעת טוענת כי בתקנון ועדי עובדים של ההסתדרות הכללית נקבע כי ועד עובדים כללי הינו הנציגות המוסמכת של כלל העובדים במקום העבודה.

עוד טוענת הסתדרות העובדים הלאומית כי חוק הסכמים קיבוציים, שנכנס לתוקפו בינואר 2001, קבע כי זכותו של כל עובד להיות חברה בוועד עובדים וכי במטרה לסכל את כוונת המחוקק "ובמטרה לנסות לשמר את המונופול שהיה למשיבה עד היום בתחום קביעת הנורמות והזכויות ביחסי עבודה" החליפה הסתדרות הכללית חודשיים וחצי לפני כניסת החוק לתוקף את התקנון הישן בחדש אשר כלל, בין השאר, את הסעיף המדובר.

הסתדרות העובדים הלאומית טוענת כי מאז נכנס לתוקפו התקנון החדש נתקלה "חדשות לבקרים" במקרים בהם נשללה מחבריה האפשרות להתמודד לוועדי עובדים במקום עבודתם. התובעת מבקשת מבית הדין להורות להסתדרות הכללית להמנע מלקיים בחירות לוועדי עובדים בכל מקומות העבודה בהם נאסר על עובדים להציג את מועמדותם לוועד.

טרם הוגשה תגובת ההסתדרות הכללית.

(סק 1192/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully