וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: 2 הרוגים ועשרות פצועים בסדרת פיצוצים

גלי צה"ל

31.12.2006 / 20:25

הרקע לאירוע לא ברור, ואף ארגון לא נטל אחריות למעשים; לא ידוע על נפגעים ישראלים



מאת עדן לנג וירדן סקופ



בתאילנד נהרגו שני בני-אדם, ולפחות 20 נוספים נפצעו אחר הצהריים ב-6 פיצוצים שאירעו במקומות שונים בבירה, בנגקוק.



מהמשטרה המקומית נמסר כי כעת נבדקות שש זירות נוספות שבהן התגלו חפצים חשודים. כמו כן נמסר כי הרקע לאירוע לא ברור, ואף ארגון לא נטל אחריות למעשים. ממשרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים.



אחת מהפצצות הוטמנה מתחת לספסל בתחנת אוטובוס, מחוץ לקניון הומה אדם. בעקבות הפיצוץ במקום נפצעו לפחות 15 בני אדם, בהם שניים במצב קשה. פצצה נוספת התפוצצה קרוב לתחנת משטרה ופצעה שני בני אדם נוספים. הפצצה השלישית הוטמנה בתוך פח אשפה בחנות באזור הנמל ופצעה חמישה אנשים, בהם ילד כבן 10.



"היה פיצוץ גדול ואנשים התחילו לרוץ ולצעוק", סיפר קלאנמאסק סאנבי, בן 17, שעמד סמוך לקניון, "ראיתי אנשים שרצו, מכוסים כולם בדם".



חקירת האירוע מתחילה בשעות אלה. בעבר נודע כי קיצונים מהרוב המוסלמי בשלושת המחוזות הדרומיים בתאילנד, הסמוכים למלזיה, השתשו באופני פעולה דומים של הטמנת מספר פצצות בפרק זמן קצר בתוך הערים. עם זאת, קבוצות אלה אינן ידועות בארגון מתקפות מחוץ לאיזור פעולתם, בדרום המדינה.



המצב בתאילנד בימים אלה רגיש במיוחד, לאחר שלפני כ-3 חודשים אירעה במדינה הפיכה צבאית. המהלך בוצע ללא שפיכות דמים, כש-4 קצינים בכירים לקחו לעצמם את סמכויות הניהול של המדינה מידיו של ראש הממשלה טהקסין שינאווטרה. ההפיכה בוצעה על רקע משבר פוליטי חמור, שנגרם עקב חשדות לשחיתות מצד ראש הממשלה ומשפחתו. כשבועיים לאחר ההפיכה, הועברו מושכות השלטון לידיים אזרחיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully